כלכלנים או משפטנים? ארגון הסחר העולמי מחפש עובדים ישראלים

בין 630 עובדי הארגון, הפועל מז'נבה, אין אף עובד ישראלי כיום • מנהל משאבי האנוש שלו יבקר באוניברסיטאות בארץ ויציע לישראלים להתמודד על שורה של משרות

גיוס עובדים / צילום: Shutterstock
גיוס עובדים / צילום: Shutterstock

בדיקה שעשה באחרונה המינהל לסחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה העלתה שבין כ-630 העובדים במטה של ארגון הסחר העולמי(WTO) בשווייץ אין ולו עובד ישראלי אחד.

הממצא מפתיע, שכן ישראל היא חברה ותיקה בארגון הסחר שפועל מז'נבה ואמון על עידוד סחר חופשי בין המדינות ברחבי העולם. במשרד הכלכלה הסבירו אותו בהיעדר מודעות בקרב ישראלים על הפוטנציאל התעסוקתי בשורות ה-WTO, כך שרק מעטים, במקרה הטוב, ניסו להשתלב בו.

פנייה שעשה הנספח הכלכלי של משרד הכלכלה ב-WTO, יאיר שירן, אל ראשי הארגון בבקשה לקלוט לשורותיו גם ישראלים נענתה ברצינות, ובשיגור מנהל משאבי האנוש שלו לישראל. המטרה היא לחשוף בכמה מוסדות אקדמיים ברחבי הארץ את המשרות הפנויות בארגון ואת אלה שצפויות להתפנות בו במהלך השנה הקרובה.

לדברי שירן, "ישראל חברה בארגון מאז שנוסד ב-1995 ורואה חשיבות רבה בהשתלבות של עובדות ועובדים ישראלים בשורותיו, הן בהיותה מדינה שחברה בו ומעורבת בפעילותו והן משום שמתוך כ-630 עובדיו כיום אין ישראליים".

במסגרת ההרצאות שיקיים נציג הארגון בישראל, הוא יפרט לפני המתעניינים בקבלת משרה בשורותיו את הליכי הקבלה לתפקידים השונים, יספר על תוכניות העסקה שמיועדות לעובדים שגילם עד 32 והם בעלי תואר שני עם ניסיון תעסוקתי רלוונטי בכלכלה, מינהל עסקים או משפטים. כמו כן, יוצעו לישראלים שיתעניינו בכך גם משרות טכניות שונות.

ההרצאות יתקיימו בתחילת אפריל באוניברסיטת חיפה, באוניברסיטה העברית בירושלים, באוניברסיטת תל אביב ובמרכז הבינתחומי בהרצליה, בסמוך לתחילת המועד להגשת מועמדויות למשרות בארגון הסחר העולמי.

לדברי שירן, תוכנית הארגון להעסקת צעירים עד גיל 32 נחשבת אטרקטיבית. אף שמדובר בהעסקה למשך שנה אחת בלבד, היא יכולה להיות שער כניסה לעבודה קבועה בשורות הארגון. לפי שירן, מדובר בתוכנית שמהווה הזדמנות לעובדים צעירים לרכוש ניסיון בינלאומי במגוון רחב של תחומים ועשויה לפתוח בפניהם דלתות בשוק העבודה בישראל ובמדינות אחרות.

"מבחינתנו, השפעת והצלחת הביקור של נציג הארגון בארץ יתבטאו לא רק בקבלה מיידית של עובדים צעירים לשורותיו, אלא גם בהכרת הארגון והאפשרויות שקיימות בו עבור ישראלים, מתוך ראייה ארוכת טווח", אמר שירן.