אפריקה ישראל תקים מגדל מגורים בן 300 דירות במתחם סומייל

החברה שיזמה פירוק שותפות במגרש, רכשה את זכויות עיריית תל אביב במגרש (26%) בחלק הדרומי של המתחם, תמורת 192 מיליון שקל, ומחזיקה כעת ב-96% מהזכויות בו

מתחם סומייל תל אביב/ צילום: איל יצהר
מתחם סומייל תל אביב/ צילום: איל יצהר

אור ירוק להקמת מגדל שני במתחם סומייל בתל אביב: בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר לאחרונה עסקה למכירת חלקה של עיריית תל אביב (26%) במגרש במתחם סומייל בעיר לחברת אפריקה ישראל מגורים תמורת 192 מיליון שקל. המחיר משקף למגרש שווי של למעלה מ-700 מיליון שקל.

אפריקה ישראל מגורים, מחזיקה כעת ב-96% מהמגרש, ותקים עליו מגדל מגורים הכולל 50 קומות בהן קומת מסחר ו-300 דירות.

אישור המכירה ניתן בהמשך להליך פירוק שיתוף בין בעלי הזכויות במגרש. במסגרת ההליך, אישרה לפני שנה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב תמר אברהמי את הוצאת המגרש למכירה, ומינתה לשם כך את עו"ד שי רוה ככונס נכסים. את פירוק השיתוף יזמה אפריקה ישראל שהחזיקה במרבית המגרש באמצעות חברת רמ-נח (42%) והחברה לנאמנות סומייל (28%), ושביקשה לפרק את השותפות במגרש עם עיריית תל-אביב (26%), ומספר בעלים פרטיים המחזיקים באחוזים בודדים מהזכויות. כעת, עם אישור המכירה, מחזיקה אפריקה ישראל ב-96% מהקרקע במגרש, ואילו בעלי האחוזים הבודדים צפויים לקבל 8 דירות בפרויקט.

זכויות העירייה משקפות 62 דירות בפרויקט, ו-1656 מ"ר שטחי מסחר. זאת בנוסף ל-19 דירות שהעירייה זכאית לקבל כמנוף לפינוי מחזיקים במגרש. בדיווח של אפריקה ישראל מגורים לבורסה, צוין כי היטל השבחה וחובות עבר יחולו על העירייה עד מאי 2018, והחל ממועד זה על החברה.

מתחם סומייל מצוי בפינת הרחובות ארלוזורוב ז'בוטינסקי ואבן גבירול מיועד להקמת 4 מגדלים בני 50 קומות ובניינים מרקמיים. המתחם מחולק לשני מתחמים, סמל דרום שבו מחזיקה אפריקה ישראל במגרש, ומתחם סמל צפון. במתחם סמל צפון, מקימה בימים אלה קבוצת חג'ג' מגדל אחד לאחר שהתקשרה בהסכם עם בעלי הקרקע- יורוקום נדל"ן וורדינון.