המרכז הרפואי שיבא - מקום 10 בדירוג בתי החולים הטובים בעולם של "ניוזוויק"

"ניוזוויק" מציין כי שיבא מסונף לפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב וכולל מחלקות בכמעט כל תחום רפואי ומשרת יותר ממיליון מטופלים בשנה • כן נכתב ב"ניוזוויק" כי יותר מרבע מכלל המחקר הקליני בישראל מתרחש בין כתליו של שיבא

בית החולים שיבא - תל השומר / צילום: תמר מצפי
בית החולים שיבא - תל השומר / צילום: תמר מצפי

המרכז הרפואי שיבא - המרכז הרפואי הגדול בישראל - דורג אתמול (ד') במקום ה-10 בדירוג בתי החולים הטובים בעולם של העיתון "ניוזוויק". בשלושת המקומות הראשונים דורגו מאיו קליניק האמריקאי, שממוקם ברוצ'סטר, מינסוטה ופועל מאז 1889; קליוולנד קליניק, אמריקאי גם הוא; ובית החולים הכללי של סינגפור - Singapore General Hospital. בנימוקים לבחירה בשיבא נכתב כי בית החולים "מוביל במדע רפואי וחדשנות ביוטכנולוגית, הן במזרח התיכון ובעולם כולו".

"ניוזוויק" מציין כי שיבא מסונף לפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב וכולל מחלקות בכמעט כל תחום רפואי ומשרת יותר ממיליון מטופלים בשנה. כן נכתב ב"ניוזוויק" כי יותר מרבע מכלל המחקר הקליני בישראל מתרחש בין כתליו של שיבא. הדירוג מבוסס על חוות-דעת שסיפקו - כך לפי "ניוזוויק" - "פאנל מומחים - רופאים ומומחי בריאות", אך הוא לא מפרט את הקריטריונים שלפיהם בוצע הדירוג.

בדצמבר אמר מנהל שיבא, פרופ' איציק קרייס, בועידת ישראל לעסקים של "גלובס", כי אחת הדרכים של שיבא להגדיל את העוגה והמשאבים היא קידום החדשנות כמנוע צמיחה. "לכן אנחנו מקימים מרכז שלם שעוסק בחדשנות (הכולל גם קרן הון סיכון שתקום בשיבא, ותגייס 45 מיליון דולר להשקעה בסטארט-אפים, ה"ו). אנחנו מעניקים לאנשים זמן, מקום ומשאבים ליישם רעיונות, ומעודדים סטרטאפים מבפנים, וגם מזמינים סטארט-אפים מבחוץ שיעבדו איתנו, כי הבנו שהכוחות הפנימיים אצלנו לא מספיקים", אמר קרייס.

עוד אמר קרייס: "המחאה החברתית הבאה בישראל תתעורר סביב מערכת הבריאות. זו מערכת שנמצאת בנקודת זמן קריטית, ואם לא נעשה משהו בנידון, עוד כמה שנים כבר לא נוכל לשבת פה ולספר מה צריך לעשות".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בירך על ההישג: "מדובר בתעודת כבוד למערכת הבריאות הישראלית. שיבא הוא בית חולים מצטיין במערכת בריאות מצטיינת".

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "נמשיך להיות כאן על מנת להעניק את הטיפול הרפואי הטוב ביותר לכל מי שנזקק, למתוח את גבולות האפשר, לאתגר ולהיות מאותגרים ולהציב את מדינת ישראל במקום של כבוד במפת הבריאות העולמית".