התובע הסיני נגד הנפקת הקריפטו של חוגג חזר בו מתביעתו נגד סמנכ"ל הכספים ירון שלם

בתביעה בסך 17 מיליון שקל שהגיש המשקיע זוון הו, נותרו כעת שני נתבעים מתוך שלושה: משה חוגג, יו"ר חברת ההשקעות סינגולריטים; וחברת הבלוקצ'יין שהנפיקה את המטבע הדיגיטלי STX • כפי שפורסם ב"גלובס", בשבוע שעבר קיבלו הצדדים מבית המשפט עוד חודשיים כדי לנסות להגיע לפשרה

המשקיע הסיני זוןן הו (מימין) ומשה חוגג / צילום: שלומי יוסף
המשקיע הסיני זוןן הו (מימין) ומשה חוגג / צילום: שלומי יוסף

התפתחות נוספת נרשמה בתביעה של 17 מיליון שקל שהוגשה בגין הנפקת המטבע הדיגיטלי (ICO) של חברת הבלוקצ'יין STX, שהוביל משה חוגג, בעלי מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים ויו"ר חברת ההשקעות סינגולריטים: שבוע לאחר שבית המשפט המחוזי בתל-אביב נתן לצדדים בתביעה חודשיים נוספים כדי לנסות להגיע לפשרה ביניהם, כפי שדיווחנו בהרחבה ב"גלובס", אתמול (ד') הגישו באי-כוחו של אחד משלושת הנתבעים - סמנכ"ל הכספים לשעבר של סינגולריטים, ירון שלם, מצד אחד; ובאי-כוחו של התובע הסיני זוון הו, מצד שני - בקשה מוסכמת לבית המשפט לדחות את התביעה נגד שלם ללא צו להוצאות.

לפי הבקשה, זוון הו, שטען בתביעתו לפני כחודשיים כי נפל קורבן ל"עוקץ מתוכנן היטב" ב-ICO של STX (המוכרת בשם Stox) ותבע על כך את החברה ואת חוגג ושלם (כיום סמנכ"ל כספים של Saga Foundation), חזר בו מתביעתו נגד שלם, לאחר שהתברר לו כי לאחרון "אין אחריות לנזקים שפורטו בתביעה".

הבוקר (ה') נעתרה השופטת מיכל עמית אניסמן לבקשה והורתה על דחיית התביעה נגד שלם. כעת הנתבעים שנותרו בתביעה הם חוגג עצמו וחברת STX.

פרקליטיו של ירון שלם, עוה"ד טל שפירא, מירב בר-זיק וסתיו שורצברג ממשרד שפירא כפרי בר-זיק, מסרו בתגובה: "אנו מברכים על סיומה המהיר של התביעה שהוגשה נגד מרשנו ועל דחיית כל הטענות שיוחסו לו במסגרתה. מלכתחילה לא היה כל מקום לשרבב את שמו של שלם לתביעה זו, וטוב עשה התובע שחזר בו מהתביעה, לאחר שהבהיר לבית המשפט באופן חריג כי לשלם אין כל קשר לנטען בתביעה".

"דפוסים חריגים" בהנפקות של חוגג

נזכיר כי אין זו התביעה הראשונה המוגשת נגד חוגג, יו"ר ושותף בחברת ההשקעות סינגולריטים, שהוביל עד היום כמה סטארט-אפים בתחום הבלוקצ'יין. רק לפני כשלושה חודשים הסתיים הליך משפטי קודם נגד חוגג, שנחשף לראשונה ב"גלובס", ובו דרשו 17 בעלי מניות בחברת האופציות הבינאריות AOH, המוכרת בשם AnyOption, למנות מפרק לחברת invest.com, לאחר שטענו כי חוגג הבריח ממנה כספים. בסופו של דבר התובעים הגיעו להסדר מול חוגג וחזרו בהם מבקשת הפירוק, לאחר הליך גישור קצר שהתקיים אצל המגשר עו"ד צבי בר-נתן.

כפי שפורסם באתר "גלובס" בשבוע שעבר, באתר האמריקאי Coindesk פורסמה כתבת תחקיר שחשפה "דפוסים חריגים", כלשונה, בהנפקות המטבעות הדיגיטליים שמאחוריהן עומד חוגג בשנתיים האחרונות. התחקיר חשף, בין השאר, כי ארנק קריפטו אחד משמש את אחד המחזיקים הגדולים במטבעות שהונפקו בגיוסי ה-ICO של שלוש חברות בלוקצ'יין שחוגג הוביל את ההשקעות בהן: חברת STX, חברת Sirin Labs, שחוגג הוא גם המנכ"ל שלה, וכן החברה שהנפיקה את המטבע הדיגיטלי LeadCoin.

על-פי ממצאי התחקיר, נכון לחודש שעבר הוחזקו באותו ארנק 3% מהמטבעות הדיגיטליים שהונפקו בשלושת גיוסי ה-ICO האלה. עם זאת, בתגובה לתחקיר של קוינדסק, סירין לאבס הכחישה כל קשר בינה ובין חברת סינגולריטים של חוגג לבין אותו ארנק קריפטו. בתגובה שמסר לאתר Coindesk, התייחס חוגג לתביעה נגד STX ואמר: "כל העניין הוא המצאה מוחלטת", והוסיף כי התביעה "תיפתר במהרה בבית המשפט".

עוד דווח ב-Coindesk כי קבוצה של 52 משקיעים שנרשמה באתר ICO-class-action.org מעוניינת להגיש תביעה נגד סירין לאבס של חוגג, הנוגעת לאובדן הערך של המטבע הדיגיטלי שהנפיקה (SRN) ושל פלטפורמת הבלוקצ'יין שפיתחה. באתר אישרו כי הצעת התביעה תועדה אצלו, אם כי עוד לא ברור מי יהיו התובעים ומה בדיוק יהיו טענות התביעה, אם וכאשר תוגש.