בקרוב באירופה? בינה מלאכותית "תקבל החלטות חשובות לגבי ניהול המדינה"

סקר חדש עליו דווח באתר קוורץ חושף: 25% מהאירופאים היו מחליפים את מנהיגיהם בבינה מלאכותית • בהולנד האחוז הזה היה גבוה במיוחד, ועמד על 43% •  "אופן החשיבה הזה מתקשר ככל הנראה לאי האמון הגובר שאזרחים מרגישים כלפי ממשלות ופוליטיקאים"

בינה מלאכותית / צילום: שאטרסטוק
בינה מלאכותית / צילום: שאטרסטוק

רבע מהאירופאים היו מחליפים את מנהיגיהם בבינה מלאכותית - כך עולה מסקר חדש עליו דווח באתר קוורץ. את הסקר ערך המרכז לממשל ושינוי של אוניברסיטת IE בספרד בקרב 1600 מבוגרים מבריטניה, ספרד, גרמניה, צרפת, אירלנד, איטליה והולנד. במסגרתו, 25% מהאירופאים אמרו כי הם מעוניינים בכך שבינה מלאכותית "תקבל החלטות חשובות לגבי ניהול המדינה".

בהולנד האחוז הזה היה גבוה במיוחד, ועמד על 43%. מנהל המרכז שערך את הסקר, דייגו רוביו, הצהיר כי "אופן החשיבה הזה מתקשר ככל הנראה לאי האמון הגובר שאזרחים מרגישים כלפי ממשלות ופוליטיקאים, ומעלה שאלות רציניות לגבי מודל הדמוקרטיה הייצוגית האירופאי מאחר שהוא מאתגר את עצם הרעיון של ריבונות עממית".

פרט לנתון הזה, הסקר דווקא העלה בעיקר חששות בקרב המשיבים מפני טכנולוגיות חדשות ואופן ההשפעה שלהן על החברה בעתיד. 70% מהמשיבים מאמינים ש"טכנולוגיות חדשות יגרמו ליותר נזק מתועלת עבור החברה בעשור הקרוב, אם לא ישלטו בהן בצורה נכונה". 68% הביעו חששות מכך שאינטראקציות בין אישיות יוחלפו באינטראקציות חברתיות אונליין, ואילו 56% הצהירו כי הם מודאגים מעתיד בו רובוטים יבצעו את רוב העבודות, בעוד ש-30% דווקא הביעו התלהבות מהרעיון.

בנוסף, 67% מהמשיבים אמרו כי הרגולציה של טכנולוגיות חדשות היא "האתגר הגדול ביותר עבור האיחוד האירופי כרגע", לצד שינויי האקלים. רוביו אמר בנוסף כי "הרוב המוחלט של האירופאים מצפים מהממשלות שלהן לקבוע חוקים חדשים ולהטיל מיסים כדי להגביל את האוטומציה ולמנוע איבוד משרות - אפילו אם המשמעות היא האטה של ההתקדמות הכלכלית. התוצאות שלנו היו עקביות על פני מדינות, קבוצות גיל, מגדרים ואפילו אנשים בעלי אידאולוגיות שונות. בכל זאת, צעדים כאלה נמצאים היום מחוץ לשיח הפוליטי".