כעבור שנה וחודש בלבד: חברת התרופות פריגו מחליפה סמנכ"ל כספים

רונלד ווינוויסקי הודיע על כוונתו לפרוש ויסיים את תפקידו בחברה בימים הקרובים, ובמקומו ייכנס לתפקיד ריי סילקוק, שהיה מנהל כספים בכמה חברות פרטיות, בעיקר מתחום המזון, ב-20 השנה האחרונות • סמנכ"ל הכספים החדש יקבל שכר של 650 אלף דולר בשנה ובונוס חד-פעמי של 500 אלף דולר

מורי קסלר, מנכ"ל פריגו / צילום: רויטרס
מורי קסלר, מנכ"ל פריגו / צילום: רויטרס

נמשכים השינויים בהנהלת חברת התרופות פריגו, שנסחרת בנאסד"ק ובבורסה בת"א. החברה דיווחה אתמול על החלפת סמנכ"ל כספים: רונלד ווינוויסקי (Winowiecki) הודיע על כוונתו לפרוש ויסיים את תפקידו בימים הקרובים.

במקום ווינוויסקי ייכנס לתפקיד בפריגו  ריי סילקוק (Silcock), שהיה מנהל כספים בכמה חברות פרטיות, בעיקר מתחום המזון, ב-20 השנה האחרונות. תפקידו האחרון היה בחברת INW מתחום הוויטמינים ותוספי המזון. סילקוק יקבל שכר של 650 אלף דולר בשנה ובונוס חד-פעמי של 500 אלף דולר, שיוחזר בחלקו אם סילקוק יעזוב את התפקיד תוך שנתיים. במקביל הוא יהיה זכאי לבונוס שנתי בגין עמידה ביעדים בגובה 80% משכרו השנתי, ובנוסף יקבל תגמול הוני בשווי 2 מיליון דולר.

הסמנכ"ל שפורש מהתפקיד מונה רק לפני שנה וחודש, על-ידי מי שכיהן אז כמנכ"ל פריגו, אובה רורהוף; קודם לכן שימש במשך מספר חודשים כסמנכ"ל כספים זמני, לאחר פרישתה של ג'ודי בראון מהתפקיד.

בעמדת המנכ"ל נרשמו בחברה חילופים מרובים בשנים האחרונות: לאחר פרישתו של ג'ו פאפא ב-2016, מונה ג'ון הנדריקסון לתפקיד, אך הוא פרש בתחילת 2018 והוחלף על-ידי רורהוף, שעזב בסוף אותה שנה ובמקומו מונה המנכ"ל הנוכחי, מורי קסלר. פאפא כמנכ"ל עם בראון כסמנכ"לית כספים הובילו את ההתנגדות לניסיון ההשתלטות העוינת של מיילן ב-2015, ששיקפה לפריגו שווי של 26 מיליארד דולר - גבוה משמעותית מהשווי הנוכחי של פריגו, שעומד על 6.6 מיליארד דולר.