ההמלצה החיובית שקיבלה Wix מקפיצה אותה בנאסד"ק

חברת האינטרנט הישראלית מטפסת בעקבות המלצה חיובית מצד בנק ההשקעות האמריקאי Guggenheim • הבנק התחיל לסקר את מניית Wix בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 130 דולר, פרמיה של 8% על מחיר הנעילה אתמול, לאחר הזינוק

משרדי ?Wix / צילום: רויטרס
משרדי ?Wix / צילום: רויטרס

מניית Wix קפצה אתמול בנאסד"ק ב-8.5% ופתחה גם את יום המסחר הנוכחי בעליות, בעקבות המלצה חיובית על המניה מצד בנק ההשקעות האמריקאי Guggenheim. הבנק התחיל לסקר את מניית Wix בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 130 דולר, פרמיה של 8% על מחיר הנעילה אתמול, לאחר הזינוק. "אנחנו מאמינים שהמודל העסקי השקוף והעקבי של החברה מאפשר להנהלה לרדוף אחר הזדמנויות צמיחה אופטימליות", כתב האנליסט קן וונג מגוגנהיים. לדבריו, השווי שמשקף המודל העסקי הנוכחי הוא 130 דולר למניה, עם "רצפה" של 60 דולר ועם אפסייד אפשרי של כמעט 180 דולר. "Wix נמצאת בעמדה טובה ליהנות מהמעבר של עסקים קטנים ובינוניים לדיגיטל", כתב האנליסט.

Wix , שנוסדה ומנוהלת על-ידי אבישי אברהמי, מספקת פלטפורמה להקמה ולניהול של אתרי אינטרנט. מניית החברה זינקה ב-31% מתחילת 2019 והיא קרובה היום לשיא שאליו הגיעה לפני כחודש. שווי החברה בנאסד"ק הוא 5.8 מיליארד דולר.

להערכת גוגנהיים, יש היום מעל 30 מיליון עסקים קטנים רק בארה"ב. ל-Wix יש כ-4 מיליון מנויי פרימיום (מנויים משלמים), כלומר חדירה של כ-10% לשוק בארה"ב. לדברי וונג, המשמעות היא שיש לחברה עדיין לאן לצמוח הן בארה"ב והן מחוץ לארה"ב. "ספקנים רבים מסתכלים על שיעורי הסגירה הגדולים של עסקים קטנים כמקור לדאגה, אך למרות שמדובר בתופעה שלילית, אנחנו עדיין בשלב בו מכירות בחנויות גדולות פי 10 ממסחר מקוון. הניתוח שלנו מצביע על כך שהמגמות חיוביות לחברות שמסייעות בתחום הדיגיטל".

בגוגנהיים סבורים גם שהפרמיה בשווי של Wix מוצדקת, לאור הפרופיל הפיננסי המוביל שלה ביחס לתעשייה. הם מסתכלים על החיבור בין שיעור הצמיחה השנתי והיחס בין התזרים החופשי להכנסות (אצל Wix מדובר ב-40% וב-15%, כלומר בסך הכול הנתון הוא 55) כאל אינדיקציה ומציינים שהחברה היא אחת הבודדות בתחום התוכנה שהשילוב אצלה גבוה מ-50, כך שהפרמיה בשווי מוצדקת.

נכון להיום ישנם 18 גופים שמסקרים את מניית Wix, מתוכם 15 מחזיקים בהמלצה חיובית ו-3 נייטרליים. מחיר היעד הממוצע למניה דומה למחיר הנוכחי בשוק, כ-120 דולר.