פגיעה ישירה בבית בשרון מירי רקטה - 7 פצועים; נתניהו מקצר את שהותו בארה"ב

אזעקה נשמעה באזור השרון ובמועצה האזורית עמק חפר, ומדובר צה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה ישירה במושב, מרקטה ששוגרה משטח רצועת עזה לישראל • צוותי מד"א שהגיעו למקום מפנים לטיפול רפואי שישה פצועים באורח קל עד בינוני • נתניהו יקיים התייעצות ביטחונית בוושינגטון

הריסות הבית במושב בעמק חפר הבוקר / צילום: דוברות המשטרה
הריסות הבית במושב בעמק חפר הבוקר / צילום: דוברות המשטרה

עדכון: ראש הממשלה ישוב לישראל לאחר פגישתו עם הנשיא טראמפ היום בסביבות השעה 16:30 שעון ישראל. נאומו של נתניהו בוועידת איפא"ק לא יתקיים. בעקבות האירועים הביטחוניים יקוצר ביקורו של נתניהו בוושינגטון והוא ישוב לישראל בהקדם.  

בנימין נתניהו מסר בהודעתו: "לפני דקות אחדות סיימתי שיחת עדכון והתייעצות עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המל"ל. הייתה כאן התקפה נפשעת על מדינת ישראל ואנחנו נגיב בעוצמה. לאור האירועים הביטחוניים החלטתי לקצר את הביקור בארה"ב. בעוד שעות אחדות אפגש עם הנשיא טראמפ ומיד לאחר מכן אשוב לארץ כדי לנהל את הפעולות שלנו מקרוב".

פגיעת רקטה במושב בשרון

שבעה בני אדם נפצעו הבוקר (שני) באורח קל עד בינוני מפגיעת רקטה ששוגרה מרצועת עזה ופגעה בבית במושב בשרון. צוותי מד"א טיפלו בפצועים ופינו אותם לבית חולים מאיר שבכפר סבא.

בין הנפגעים: אישה כבת 60 במצב בינוני, שסובלת עם פגיעות הדף, כוויות קלות ופציעות מרסיסים, אישה כבת 30 במצב בינוני עם פציעות מרסיסים ברגל, וחמישה נפגעים נוספים בהם גבר כבן 30, נערה בת 12, ילד בן שלוש ותינוקת בת חצי שנה במצב קל. בנוסף לכך, טופלו כמה נפגעי חרדה ובודדים שנפצעו קל מאוד בדרכם למרחב המוגן.

קודם לכן הופעלה אזעקה באזור השרון ועמק חפר. תושבי האזור דיווחו על פיצוצים עזים. כוחות הכיבוי פועלים במקום ושורקים את סביבת במבנה שספג פגיעה ישירה במטרה לבדוק אם יש לכודים במקום. ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא בוושינגטון ומעודכן בכל ההתרחשויות. בדקות הקרובות תתקיים התייעצות ביטחונית עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל ובכירי מערכת הביטחון.

ראש מועצת לב השרון עמיר ריטוב אמר הבוקר כי "אנחנו כבר אחרי פינוי פצועים וכוחות הביטחון פה. הלימודים יתקיימו כרגיל. המועצה מודעת לאירוע והלימודים מתקיימים כרגיל".

לפני יותר משבוע נורו שתי רקטות מסוג פג'ר לעבר גוש דן. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי שני שיגורים זוהו משטח רצועת עזה לשטח ישראל. מערכות ההתרעה והגילוי פעלו כנדרש, אולם לא בוצע יירוט של מערכות ההגנה האווירית. לא מוכר נזק או נפגעים באירוע, וכמו כן אין הנחיות מיוחדות לעורף.

בהמשך תקף צה"ל ברצועת עזה. על פי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, צה"ל תקף מטרות של חמאס ברחבי הרצועה: בין היתר הותקף מוצב ימי של חמאס באזור הנמל החדש בחאן יונס, באזור בית לאהיה, מוצב ימי באזור אל-ואחה, במוצב בדר שבדרום הרצועה ומוצב ימי נוסף ליד אל-בידר.