"חנוך לנער על פי דרכו": למי הוקדש ספר ניהול לילדים?

וגם: אירית טויטו מונתה לסמנכ"לית בכירה ב-ECI Telecom

אופיר גוטמן / צילום: רמי זרנגר
אופיר גוטמן / צילום: רמי זרנגר

כנראה שאת כישורי הניהול, היצירתיות ואת השאיפה להצלחה ניתן לרכוש בגיל צעיר במיוחד. כך לפחות מאמין אופיר גוטמן, מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל ישראל. גוטמן מוציא ספר ניהול לילדים תחת השם "ממלכת יוריקה", אותו כתב לבתו ליה בת ה-7, מתוך כוונה "לעודד ולתת כלים לחשיבה יצירתית מגיל צעיר".

הספר מתאר את מסעם של ילדה וילד בני תשע, שפוגשים בדרכם דמויות ששואבות השראה מעולם העסקים, בהן תפוח ששמו סטיב, המעוצב בדמותו של סטיב ג'ובס ממייסדי חברת אפל, או דמות של רושם פטנטים בשם אלברט, מרבה ידיים המעוצב בדמותו של אלברט איינשטיין. גם שמו של הספר - ממלכת יוריקה - הוא רפנרס לאמירה המיוחסת למתמטיקאי והפיזיקאי ארכימדס לאחר גילוי חוק הציפה.

גוטמן משמש בשנים האחרונות כמנכ"ל הנציגות הישראלית של ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל, יצרנית של מותגים בולטים כמו חיתולי פאמפרס ושמפו הד אנד שולדרס. החברה נסחרת בבורסה לניירות ערך בניו יורק לפי שווי של 254 מיליארד דולר. אגב, גוטמן הוא הישראלי הראשון המשמש בתפקיד מנכ"ל הנציגות המקומית בתאגיד.

ספורט 1: על הקשר שבין מלחמת הסחר העולמית לטניס זוגות

בשבוע שעבר ערכו בנק מזרחי טפחות וחברת אשראי לביטוח סיכוני סחר חוץ, כנס על פתרונות מימון ליצואנים במדינות מתפתחות. הופעת האורח בכנס הייתה של דמות מתחום שונה לגמרי.

באולם סטוקו בתל אביב עלו על הבמה אלדד פרשר, מנכ"ל מזרחי טפחות, שפתח בסקירה של מלחמת הסחר של ארה"ב, רוסיה וסין, והשלכותיה על הכלכלה העולמית והישראלית. אחריו עלה שי שליטא, מנהל סקטור סחר בינלאומי בבנק, שדיבר על פתרונות המימון ליצואנים. עוד העניקו הסברים: דודי קליין, מ"מ מנכ"ל אשרא ואוהד כהן, ראש מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה שהעניק זווית נוספת להשפעת מלחמת הסחר על היצוא הישראלי.

אולם נראה שאת הזווית המיוחדת יותר בכנס, העניק הטניסאי אנדי רם, שהעשיר את קהל הנוכחות והנוכחים בטיפים לצליחת משברים והשגת מטרות באמצעות עבודת צוות.

במתרשמים היו: רונית שורר, מנהלת מימון בנטפים; תומר רשף, מנהל תחום מימון בינלאומי בתהל; תמיר שגיא, סגן נשיא לענייני כספים, בברן אינטרנשיונל; אופיר מורד, סמנכ"ל החטיבה העסקית בבנק מזרחי טפחות; נחמן אייזק, סמנכ"ל מימון פרויקטים באורמת; ניר וולף, מנהל מימון בינלאומי באורמת; ואחרים.

ספורט 2: על הקשר שבין מרוץ מכוניות לשמאות מקרקעין

הישג נוסף לשמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין, שהיא גם חובבת (ואולי אף יותר מחובבת) מרוצי מכוניות. בוגין, השוהה בימים אלה בצרפת, הגיעה למקום החמישי והמכובד במרוץ סיבולת שנערך בימים אלה כחלק מאליפות צרפת למרוצי מכוניות - 208 Racing Cup 2019, במסלול שנחשב לאחד הקשים באזור זה.

בוגין, שיצאה עם קבוצה ישראלית של פרודרייב בשיתוף חברת לובינסקי, התמודדה יחד עם נהג המרוצים רז גבריאלי מול 50 צוותים של נהגים מקומיים מנוסים.

"זו הפעם הראשונה שבה אני משתתפת במרוץ מכוניות בינלאומי", סיכמה בוגין, "מדובר בהתרגשות עצומה וסיפוק אדיר. אני מודה לפרודרייב שבלעדיהם זה לא היה קורה". באחרונה השתתפה בוגין באליפות ישראל הראשונה למרוצי מכוניות. היא העפילה לגמר והייתה האישה היחידה בתחרות.

נחמה בוגין / צילום: פרודרייב
 נחמה בוגין / צילום: פרודרייב

אירית טויטו מונתה לסמנכ"לית בכירה ב-ECI Telecom

ספקית פתרונות הרשת, ECI Telecom, הודיעה על מינויה של אירית טויטו לתפקיד סמנכ"לית בכירה וחברת הנהלה בחברה. במסגרת זו תוביל טויטו את קבוצת הטכנולוגיות הגלובלית, המתמקדת בפיתוח מוצרי החברה בדגש על הדור ה-5.

טויטו למעשה חזרה ל-ECI, החברה שבה היא החלה את דרכה כמהנדסת וראש צוות תוכנה. בתפקידה האחרון היא שימשה כסמנכ"לית ומנכ"לית החטיבה העסקית של אפליקציות הדמיה קליניות בפיליפס מדיקל, וקודם לכן היא כיהנה כמנכ"לית חטיבת מוצרי ניהול לקוחות גלובלית באמדוקס. עוד נמסר כי טויטו תחליף בתפקיד את בועז ירדני אשר "שירת את החברה נאמנה במשך שנים רבות ובהצלחה רבה. כעת הוא החליט לצאת לדרך חדשה". 

דאריל אדוארדס, מנכ"ל ונשיא ECI, מסר כי "אירית מהווה נכס חשוב לחברה שלנו ובמיוחד כאשר אנו מתרחבים באופן גלובלי, לקראת פריסת רשתות הדור ה-5, הרקע והניסיון של אירית יתרמו רבות לאסטרטגיית המוצר לטווח הרחוק".