פלטפורמת האפליקציות הישראלית אפליקסטר גייסה 20 מיליון דולר

חברת אפליקסטר, שהוקמה ב-2011 על ידי יונתן לאור (מנכ"ל) וניר פרידמן (CTO), פועלת מול גופי שידור ורשתות טלוויזיה כדי לפתח ולהפיק עבורם אפליקציות שמיועדת לחבר את הצופים לתוכניות הטלוויזיה ולייצר בקרבם מעורבות גבוהה יותר עם התכנים

חברת הסטארט-אפ הישראלית אפליקסטר (Applicaster), אשר פיתחה פלטפורמה לבנייה של אפליקציות להפצת תכנים עבור חברות מדיה, הודיעה היום (ג') על גיוס של סבב צמיחה בסך 20 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן הצמיחה של קבוצת ויולה, Viola Growth והשתתפו בו גם הקרן 83NORTH ומשקיעים קיימים בחברה, בהם פיטנגו, סבן ונצ'רס ו-Planven investments. הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ל-60 מיליון דולר.

חברת אפליקסטר, שהוקמה ב-2011 על ידי יונתן לאור (מנכ"ל) וניר פרידמן (CTO), פועלת מול גופי שידור ורשתות טלוויזיה כדי לפתח ולהפיק עבורם אפליקציות שמיועדת לחבר את הצופים לתוכניות הטלוויזיה ולייצר בקרבם מעורבות גבוהה יותר עם התכנים.

החברה מפעילה פלטפורמת SaaS לניהול אפליקציות עבור חברות מדיה, הכוללת כלים לבנייה ותחזוק של אפליקציות המאפשרות העברה ישירה של תוכן לצרכן, על גבי טלפונים, טאלבטים, וטלוויזיות חכמות, באופן שמתאים לממשקים השונים. הפלטפורמה מאפשרת לבנות ולשנות את האפליקציות בלחיצת כפתור ובכך מספקת ללקוחותיה גמישות ומהירות.

אפליקסטר לא חושפת את הכנסותיה, אך לדברי לאור, לחברה 100 לקוחות, ובינהם ניתן למצוא את DirecTV, Fox ו-Viacom. כיום, החברה מעסיקה 100 עובדים, 40 מהם בישראל והשאר בניו יורק, לונדון, מיאמי וסן חוזה. בעקבות הגיוס, החברה מתכננת להגדיל את כח האדם בישראל בכ-20 עובדים, בעיקר בתפקידי מכירות, מוצר ופיתוח.

"היום בשוק המדיה יש את השחקנים ענקיים כמו נטפליקס ודומיה, שמחזיקות במרכזי פיתוח ענקיים, ואת יתר החברות, שהן לא חברות טכנולוגיות במהותן", אומר ערן וסטמן, שותף בויולה צמיחה, אשר יצטרף לדירקטוריון החברה בעקבות ההשקעה. "החברות הללו נמצאות בתחרות על העניין של המשתמשים כל הזמן ואני מאמין שהטרנד הזה רק יגבר, כי כולם רוצים לתת שירותים יותר טובים ואפליקציות יותר מעניינות שיכניסו להן יותר כסף. מה שאפליקסטר עושה, זה לתת להם את היכולות טכנולוגית - פלטפורמה שתקל עליהן משמעותית גם לבנות אפליקציה וגם לתחזק אותה, כולל אנליטיקות, עדכוני תכנה וכדומה".

תעודת זהות

הקמה: 2011

מייסדים: יונתן לאור (מנכ"ל) וניר פרידמן (CTO)

עובדים: 100, מתוכם 40 בישראל והיתר בניו יורק, לונדון, מיאמי וסן חוזה.

סה"כ גיוסי הון: 60 מיליון דולר

משקיעות: Viola Growth, 83NORTH, פיטנגו, סבן ונצ'רס ו-Planven investments.