ריבלין: "נעשה שימוש פוליטי בדברים שאמרתי לתלמידי תיכון"

נשיא המדינה ביקר היום בשיעור אזרחות משותף לתיכונים בבית שמש, ולטענתו, דברים שאמר שימשו בהמשך היום לתעמולה פוליטית • בעקבות כך, פרסם הנשיא הודעת הבהרה

נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין / צילום: שאטרסטוק
נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין / צילום: שאטרסטוק

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום בשיעור אזרחות משותף לתיכונים בבית שמש. לדברי ריבלין, הדברים שאמר ואשר פורסמו ב"גלובס" שימשו בהמשך לתעמולה פוליטית ועל כן הוא הוציא את הודעת ההבהרה שמובאת כאן במלואה:

"בעקבות שימוש פוליטי שנעשה בדברי הנשיא ועל מנת למנוע את הוצאת הדברים מהקשרם, להלן הטקסט המלא שאמר הנשיא בתשובה לשאלת תלמידי תיכון בבית שמש היום, לרשותכם: 'אני רוצה להבהיר לכם היטב מה היא מהותה של הדמוקרטיה בישראל. קודם כל במדינת ישראל ובכל מדינת דמוקרטית יש ריבון אחד והריבון הזה הוא לא הממשלה- היא מיישמת את הריבונות. הכנסת היא הנציגה של הריבון היחידי של מדינה דמוקרטית וזה העם. העם מורכב משכבות רבות תנועות רבות ודעות שונות. בדרך כלל השיקול של הנשיא הוא השיקול של מה רצה העם בבחירות על ידי הביטוי שהוא נתן לכך בתוצאות בקלפי ולכן אם יהיו למעלה, כמו שהיו בעבר, או יותר חברי כנסת מ-61 חברי כנסת שבאים וממליצים על בן אדם אחד אז העם החליט שהוא רוצה לתת לו את ההזדמנות להרכיב את הממשלה. השאלה מה עושה הנשיא כאשר אין רוב לאף אחד? מה השיקולים שצריכים להנחות אותו, אולי הסיעה הגדולה יותר? יכולים השיקולים להיות כמה חברי כנסת המליצו על זה וכמה חברי כנסת המליצו על אחר והאם האדם שקיבל יותר המלצות יש לו יותר סיכוי לשכנע את השאר להרכיב איתו קואליציה'".