ענקית כריית הביטקוין Bitmain ויתרה על ההנפקה בבורסת הונג קונג

בקשתה של ביטמיין לערוך הנפקה ראשונית לציבור בבורסת הונג קונג פקעה אתמול, שישה חודשים לאחר הגשתה • ממידע שהגיע לידי "רויטרס", החברה רצתה לגייס בהנפקת המניות כ-3 מיליארד דולר • ביטמיין: "תעשיית הבלוקצ'ין עדיין צעירה. נפתח מחדש בהליך הבקשה להנפקה בעיתוי המתאים בעתיד"

ציוד כריית מטבעות קריפטו של ביטמיין / צילום: רויטרס
ציוד כריית מטבעות קריפטו של ביטמיין / צילום: רויטרס

ביטמיין טכנולוג'יס (Bitmain Technologies), היצרנית הגדולה בעולם של מכונות לכריית מטבעות קריפטוגרפיים, ויתרה אתמול (יום ג') על מימוש בקשתה לערוך הנפקת מניות ראשונית לציבור (IPO) בבורסת הונג קונג, והפכה לאחרונה בשורת חברות קריפטו שנסוגו מתוכניותיהן להיסחר בשוקי המניות. 

בקשתה של ביטמיין לערוך הנפקה ראשונית לציבור פקעה אתמול, שישה חודשים לאחר הגשתה, על פי מידע באתר הרשמי של בורסת הונג קונג. חברת ביטמיין, מצדה, כתבה באתר שלה: "אנחנו מכירים בכך שלמרות הפוטנציאל העצום של תעשיית המטבעות הקריפטוגרפיים והבלוקצ'יין, עדיין מדובר בתעשייה צעירה יחסית, שמוכיחה את ערכה. נפתח מחדש בהליך הבקשה להנפקה ראשונית לציבור בעיתוי המתאים בעתיד". 

בעבר אמרו מקורות לסוכנות הידיעות רויטרס כי החברה מבקשת לגייס 3 מיליארד דולר בהנפקה ראשונית לציבור.

ביטמיין מפתחת שבבים ייעודיים (ASIC) לכריית מטבעות קריפטוגרפיים ולשימוש ביישומי בינה מלאכותית (AI), וגם מייצרת חומרה למטבעות קריפטו ובינה מלאכותית, ומנהלת כמה חוות לכריית מטבעות דיגיטליים. החברה מינתה את האיצ'או וונג למנכ"ל, ובמקביל ימשיכו מייסדיה, מיקרי ז'אן וג'יהאן וו, לכהן כדירקטורים בביטמיין.

נזכיר כי בדצמבר האחרון סגרה ביטמיין את מרכז הפיתוח שלה בישראל, שאותו ניהל גדי גליקברג, ופיטרה את כל 23 עובדיו, כפי שפורסם ב"גלובס". כחודש לאחר מכן, במהלך ינואר, סגרה החברה גם את פעילותה בהולנד, שאותה הוביל בועז בכר הישראלי.

המוניטין של מטבעות הקריפטו, ובייחוד של בורסות הקריפטו, נפגעו מחששות לגבי תנודתיות המחירים, הפריצות המתוקשרות לבורסות וכשלי התשתית. ב"רויטרס" דווח כי לדברי מקורות, פקידים בהונג קונג העלו תהיות לגבי המודלים העסקיים של חברות כריית קריפטו, לנוכח הצניחה של יותר מ-70% במחיר הביטקוין בשנה שעברה.

הביטקוין (BTC ) נסחר היום במחיר ממוצע של כ-4,050 דולר, לאחר עלייה של כ-2% מתחילת החודש, על פי נתוני אתר CoinMarketCap. שוק הקריפטו הגיע לשיאו בסוף 2017, כשנפחי המסחר זינקו והביטקוין, המטבע המוביל בשוק, טיפס למחיר שיא של יותר מ-20 אלף דולר. ואולם, מאז צלל מחיר הביטקוין ביותר מ-80%, ונפחי המסחר התכווצו.

יצרנית ציוד כריית המטבעות הקריפטו Canaan, יריבתה הקטנה יחסית של ביטמיין, ויתרה אשתקד על מימוש בקשתה לערוך הנפקה ראשונית לציבור. כעת, חברת איבנג אינטרנשיונל הולדינגס (Ebang International Holdings) היא יצרנית ציוד כריית הקריפטו היחידה שנערכת להנפקה ראשונית לציבור בבורסת הונג קונג. איבנג הגישה את בקשתה בדצמבר האחרון.