אריקסון | בלעדי

פלאפון משיקה מחדש שירות שיחות באיכות גבוהה

החברה תכננה לספק את שירות ה-VOLTE בשנה שעברה אך התקלה בספטמבר מנעה זאת • החברה עורכת מכרז לבחירת ספק למערכת שבה נגרמה התקלה

מנכ"ל פלאפון רן גוראון \ צילום: שלומי יוסף
מנכ"ל פלאפון רן גוראון \ צילום: שלומי יוסף

פלאפון משיקה מחדש שירותי ה-VOLTE ו-WIFI CALLING ועורכת במקביל מכרז לבחירת ספק שיחליף את מערכת איתור ואפיון הלקוחות (HLR) שהותקלה בספטמבר האחרון.

במכרז משתתפות אריקסון ו-HPE, שהיא הספקית של המערכת הנוכחית ששודרגה מחדש לאחר התקלה ומאפשרת היום לפלאפון לספק את פתרון ה-VOLTE, עד שייבחר ספק חדש ויטמיע את המערכת החדשה.

פתרון ה-VOLTE מאפשר איכות קול משופרת על גבי רשת האינטרנט והוא זמין ברוב המכשירים החדשים. השירות אמור היה לעלות כחלק מהשדרוג שעשתה החברה בעת ששדרגה את מערכת ה-HLR) home location registering) בחודש ספטמבר האחרון - שדרוג שבמהלכו התגלה באג שגרם לחברה לסדרה של תקלות ואילץ אותה לחזור למערכת הישנה שבה אי אפשר היה להשיק את שירות ה-VOLTE ועוד שירותי ערך מוסף.

שירות ה-WIFI CALLING הוא שירות חשוב שמגבה את הרשת הסלולרית בעיקר בבתים במקומות שבהם הקליטה הסלולרית חלשה וקיים קושי לקיים שיחות. המערכת מאפשרת רצף אוטומטי בשיחות בין רשת ה-WIFI והרשת הסלולרית.

כעת החברה חוזרת לספק את השירות אחרי שאיתרה את הבאג אך במקביל היא נערכת למכרז לבחירת ספק ל-HLR חדש שיתמוך גם בשירותי הדור החמישי. מדובר בתהליך החלפה ארוך ומורכב ולכן הוחלט לשדרג את המערכת הקיימת שתספק את שירות ה-VOLTE עד שהמערכת החדשה תיכנס לפעולה מלאה. פרטנר כבר מספקת שירותי VOLTE ומכאן גם הרצון של פלאפון לספק את השירות כמה שיותר מהר.