הולמס פלייס מציגה: זינוק של 50% ברווח הנקי ל-20 מיליון שקל ב-2018

קבוצת מועדוני הכושר מסכמת את שנת 2018 עם עלייה ברווח ובהכנסות • ההכנסה הממוצעת למנוי ירדה, מספר המנויים עלה ושיעור הנטישה ירד • קרן שתוי, מנכ"לית הולמס פלייס: "בשנה החולפת השקענו קרוב ל-15 מיליון שקל בשדרוג המועדונים; אנו מאיצים כעת את התרחבות הרשת"

קרן שתוי, מנכ"לית הולמס פלייס  / צילום: יוני רייף
קרן שתוי, מנכ"לית הולמס פלייס / צילום: יוני רייף

קבוצת מועדוני הכושר והבריאות הולמס פלייס , הנמצאת בשליטת חברת גרין לנטרן של השותפים ריצ'י הנטר, יוסף עליאש ודניאל בן רעי, פרסמה היום (א') את הדוח הראשון שמסכם שנת פעילות מלאה מאז שהונפקה בבורסה בתל אביב בדצמבר של 2017. 

מספר המנויים של הקבוצה עלה מ-111,346 איש בשנת 2017 ל-122,645 איש בשנת 2018. ההכנסה הממוצעת למנוי לחודש ירדה מ-277 שקל לחודש בשנת 2017 ל-265 שקל לחודש. שיעור הנטישה ירד מ-5.3% בשנת 2017 ל-4.7% בשנת 2018. תקופת מנוי ממוצעת בשנים עלתה מ-4.5 בשנת 2017 ל-5.2 בשנה החולפת.

הולמס פלייס רשמה עלייה בהכנסות מהפעלת מועדונים מ-369 מיליון שקל ב-2017, ל-390 מיליון שקל ב-2018. מנגד, ההוצאות בגין הפעלת מועדונים עלו מ-323 מיליון שקל ב-2017, ל-332 מיליון שקל ב-2018. הרווח הגולמי עלה מ-46 מיליון שקל ל-58.4 מיליון שקל ב-2018. העלייה מוסברת בעלייה ברווחיות הגולמית בשל צעדי התייעלות בהן נקטה החברה. בשורה התחתונה, הולמס פלייס סיימה את שנת 2018 עם זינוק של 50% ברווח נקי ל-19.8 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 13.2 מיליון שקל בשנת 2017. 

ה-EBITDA הסתכמה ב-48.6 מיליון שקל, לעומת 43.3 מיליון שקל בשנת 2017. ה-EBITDA המתואם עלה ב-13% ל-50.6 מיליון שקל. בחברה מסבירים כי ה-EBITDA מהווה אינדיקטור המייצג את ביצועיה באופן הנכון ביותר מאשר הרווח התפעולי, כי הולמס פלייס רושמת הוצאות פחת גבוהות מאד יחסית להשקעות השוטפות, שכן בעשור הראשון לפעילותה החברה השקיעה מעל 100 מיליון שקל בבינוי מועדונים, וכתוצאה מכך למועדונים הוותיקים יש הוצאות פחת גבוהות יותר שיסתיימו עם סיום חוזי השכירות. להערכתה, ב-14 השנים האחרונות, כתוצאה מכך שמעל 70% מההשקעות במבנים מושכרים משולמות על ידי בעלי הנכסים, הוצאות הפחת צפויות לרדת באופן משמעותי בעתיד ולהתקרב לקצב ההשקעות השוטפות בפועל.

קרן שתוי, מנכ"לית הולמס פלייס: "בשנה החולפת השקענו קרוב ל-15 מיליון שקל בשדרוג המועדונים ובשיפור והחלפת הציוד והמכשירים, על מנת לספק ללקוחותינו את החוויה הטובה ביותר. הגידול העקבי במספר המנויים, לצד ירידה בשיעור נטישת המנויים, מניחים תשתית איתנה להמשך צמיחה ושיפור ברווחיות. שני מגזרי הפעילות של החברה, מגזר הולמס פלייס ומגזר אייקון, השתפרו במהלך 2018. ברוח זו, דיווחנו בשבוע שעבר על כוונתנו לרכוש את מועדון זאוס בראשון לציון כחלק מתוכנית עבודה סדורה להמשך הגדלת פעילותנו באמצעות צמיחה לא אורגנית. במגזר הולמס פלייס אנחנו מתחילים את שנת 2019 עם 3 מועדוני פמילי חדשים בתכנון ובהקמה - בחדרה, כפר-סבא והרצליה, אשר יתרמו תרומה משמעותית לרווחיות החברה בשנים הקרובות (בין 15 ל-20 מיליון שקל). במקביל, אנו נמצאים בתהליכי משא ומתן מול עיריות שונות לתכנון והקמת מועדוני פמילי נוספים".

"מגזר אייקון ממשיך לגדול בקצב גבוה, עם זינוק חד בהכנסות ל-31 מיליון שקל, ושיפור משמעותי ברווח שהגיע לכדי 4 מיליון שקל. ביצועי 10 מועדוני אייקון ראשונים נסכו בנו את הביטחון בכך שמגזר זה ימשיך וישמש מנוע צמיחה משמעותי לפעילותה של הולמס פלייס לשנים קדימה. אנו מאיצים כעת את התרחבות הרשת וכבר ברבעון הראשון נפתחו 4 מועדוני אייקון וכ-4-6 מועדונים נוספים מתוכננים להיפתח בהמשך השנה", סיכמה שתוי.