אשכנזי על קמפיין הליכוד: "בזוי ודוחה. מה יחשוב חייל בעזה?"

הרמטכ"ל לשעבר, מספר 4 ברשימת כחול לבן לכנסת התייחס הבוקר לקמפיין הליכוד להצגת יו"ר מפלגתו, בני גנץ, כמי שאינו כשיר נפשית • "אנחנו לא נדבר בשפה הזאת" • "הייתה טעות לא לעזור להפיל את אסד", אמר אשכנזי והוסיף שהאיראנים קרובים מאי פעם לגבול

גבי אשכנזי / צילום: צילום מסך משידור החי  של חברת החדשות ביוטיוב
גבי אשכנזי / צילום: צילום מסך משידור החי של חברת החדשות ביוטיוב

רא"ל במיל' גבי אשכנזי, מספר 4 ברשימת כחול לבן דיבר הבוקר (ג') בכנס ביטחון של עיתון מעריב והתייחס לקמפיין הליכוד נגד יו"ר המפלגה בני גנץ, לרבות ההשמצות כאילו גנץ אינו כשיר נפשית. "זה קמפיין בזוי ודוחה. זו חרפה. זה מתחיל עם ההיא מלפני 40 שנה, זה עם רמיזות נמוכות. מי שמינה אותו לרמטכ"ל והאריך את כהונתו זה ראש הממשלה נתניהו. מה צריך לחשוב חייל בעזה, סדיר או מילואים, שמדברים ככה על רמטכ"ל?". עוד אמר אשכנזי: "אנחנו לא נדבר בשפה הזאת. עם זאת, לא נוותר על נושא הצוללות או הביטחון ועל כך נבקר אותו."

לדברי הרמטכ"ל לשעבר, ראש הממשלה איבד כל רסן. "אחרי עשר שנים פתאום קרה לו משהו מוזר, לפני חודש קמה לו מפלגה הגדולה בישראל. בני גנץ קצין מצוין. הוא קיבל את האמון. אתן לכם דוגמא אחת. לפני שלושה שבועות השתתפתי באזכרה של תת אלוף ארז גרשטיין ז"ל. זה היה אירוע קשה מאוד שקרה אצלי בפיקוד צפון וזה היה רגע מבחן של לקחת יחידה ולהרים אותה מהמבצע. אתם יודעים למי קראתי להחליף את ארז? בני גנץ. הוא בא, התייצב, לקח את העבודה והרים את היחידה בשנה וחצי".

באשר למצב בעזה אמר אשכנזי, "אנחנו לא יכולים להגיב על מטח במט"ח. החיים בעוטף עזה קשים. הייתי אתמול בנחל עוז ושדרות. ושאלתי מה קורה פה. הם אמרו לנו שאנחנו מאמינים לסנוואר, כי הוא אמר שיש הפסקת אש. בטווח הקצר, החיים בדרום הם בלתי נסבלים. צריך לשקם את ההרתעה. בעזה אין צורך לעשות חומת מגן אך יש לגבות מחיר, לפגוע בפעילי הטרור, לא במבנים, לא במנהרות, אלא באנשים. אני לא נאיבי, תהיה תגובה, אך אנחנו לא יכולים להיות יותר בני ערובה".

אשכנזי התייחס גם לנעשה בגבול הצפון: "זה לא מקרה שיש לנו שקט בגבול הלבנון. נסראללה שוקל את מחיר הפעולה, לא צריך להיות מומחה צבאי דגול. אחת הבעיות עם הרתעה היא שיום אחד היא נגמרת. התוצאה היום בצפון שכל האנשים הרעים ניצחו בסוריה- האיראנים קרובים מאי פעם לגבול, אנחנו חייבים לשנות אסטרטגיה". לדבריו, זו היתה טעות לא להפיל את אסד לפני מספר שנים.

"95 אחוז שיש היום בנשק של נסראללה, מגיע מהימ"חים של אסד. מאיפה לחזבאללה יש קורנטים? אנחנו סבלנו מהטיל הרוסי הזה. הייתה טעות לא לעזור להפיל את אסד באותה תקופה. זה נכון שראש הממשלה נלחם באיראן, אבל צריך להסתכל על התוצאות".