חוזר הביתה: אלון גת עוזב את אלרגן ועובר לנהל את החברה המשפחתית טרדיס גת

גת, שהקים את הפעילות הישראלית של אלרגן לפני שלוש שנים, חוזר לטרדיס גת, המפיצה תרופות בשוק הישראלי • Allergan, שמניותיה נסחרות בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של 49 מיליארד דולר, מוכרת בזכות הפעילות שלה בתחום האסתטי, הכוללת את מותג העל בוטוקס וכן שתלים להגדלת חזה

אלון גת, מנכ"ל פעילות אלרגן בישראל / צילום: ענבל מרמרי
אלון גת, מנכ"ל פעילות אלרגן בישראל / צילום: ענבל מרמרי

אלון גת, מנכ"ל אלרגן ישראל, עוזב את תפקידו בחברה וחוזר לעסק המשפחתי. גת ינהל את חברת טרדיס גת, המפיצה תרופות בשוק הישראלי ומעניקה שירותים שונים בתחום הפצת התרופות גם לאלרגן.

לפיכך, גת לא מתרחק משמעותית מתפקידו הקודם, אחרי שבעבר שימש בתפקידים שונים בחברה המשפחתית. הוא יחליף בניהול טרדיס גת את אביו ודודו, מיכאל ודורון גת. בינתיים, עוד לא מונה לגת מחליף באלרגן, והחברה מקיימת הליך איתור לתפקיד.

אלרגן (Allergan), שמניותיה נסחרות בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של 49 מיליארד דולר, מוכרת במיוחד בזכות הפעילות שלה בתחום האסתטי, הכוללת את מותג העל בוטוקס (לו שימושים גם ברפואה הקלאסית) וכן שתלים להגדלת חזה ומילויי פנים. עם זאת הפעילות המכניסה ביותר שלה בישראל היא דווקא בתחום רפואת העיניים. 

גת הקים את הפעילות הישראלית של החברה לפני שלוש שנים, ומאז הספיקה החברה לעבור שינויים רבים. בין השאר, היא מכרה את פעילות הגנריקה שלה (אקטביס) לטבע, ממש בתקופה שבה המינוי של גת באלרגן נכנס לתוקף. לאחר מכן, אמורה הייתה אלרגן להימכר לחברת פייזר, וגת הכין גם את הפעילות הישראלית למיזוג, אבל מכירה זו בוטלה, בסופו של דבר.

בעקבות השינויים האלה, קטנה פעילות אלרגן בישראל לעומת הציפייה שהייתה לחברה כשמינתה את גת (אז כללה גם את הפעילות הגנרית), וכעת הוא חוזר לחברה המשפחתית. גורמים המקורבים למשפחת גת מסרו כי אלון גת היה "מיועד" לניהול החברה המשפחתית כבר כמה שנים. 

גת, בן 38, נשוי לירדן גת, בתה של הזמרת עינת שרוף.

עם המינוי אמר אלון גת: "אני שמח לחזור ולקחת את המושכות בטרדיס. אני עושה זאת תוך תחושת סיפוק עצומה ומשאיר מאחורי צוות מוכשר. הניסיון שצברתי בהנהלת אלרגן, יאפשר לי להעמיק את שיתוף הפעולה ההיסטורי בין שתי החברות".

בימים אלה עורכת ה-FDA, רשות התרופות והמזון האמריקאית, דיון לגבי הסיכון הבריאותי האפשרי בשתלים לחזה מסוג מחוספס, לאחר שאלרגן לא הצליחה לחדש אישור באירופה לשיווק השתלים, על רקע חשש שעלה כי שתלים מסוג זה מעלים את הסיכון לסוג מסויים של סרטן. מניית החברה צנחה בדצמבר, כאשר לא התקבל האישור, אבל שבה והתאוששה - וכיום נסחרת במחיר גבוה ממחירה לפני האירוע.