הפקירו אתכם. הגיע הזמן לנטישת מחאה בעוטף עזה

תצילו את עצמכם. עכשיו. קחו את הילדים ותשאירו את האזעקות מאחור. 19 שנים שאתם חיים בתופת, 19 שנים שממשלות ישראל מפקירות אתכם. ירו עליכם מאות רקטות, שרפו לכם שדות, שלחו אליכם בלוני נפץ - וקברניטי מדינת ישראל עשו פרצוף משתתף בצער והלכו לשתות אספרסו במזנון הכנסת. שמו עליכם פס • דעה

טרור חקלאי / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
טרור חקלאי / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

תנטשו. תצילו את עצמכם. עכשיו. קחו את הילדים, תארזו את הבית, תעלו על המשאיות, האוטובוסים, המכוניות הפרטיות, ותשאירו מאחוריכם את פיצוץ המטענים ליד הגדר, הלילות ללא השינה, הרקטות, האזעקות. תושבי עוטף עזה היקרים, צאו לדרך, זה הזמן לעשות מעשה. אל תתביישו, אל תרגישו שאתם מפקירים את הבית שלכם, את האדמה, אין לכם יותר ברירה.

19 שנים שאתם חיים בתופת, 19 שנים שממשלות ישראל מפקירות אתכם, מוכיחות שוב ושוב שאין להן עניין במציאות המטורפת שאתם חיים בה, שהן שמות עליכם פס. ירו עליכם מאות רקטות, שרפו לכם שדות, שלחו אליכם בלוני נפץ, חדרו לכם ליישובים - וקברניטי מדינת ישראל, אלה שבכלל טרחו להגיע אליכם, עשו פרצוף משתתף בצער עמוק והלכו לשתות אספרסו ליד הקריה או במזנון הכנסת.

מספיק לספוג ולהפגין חוסן, כי בינינו כבר כמה שנים טובות שמה שנשאר ממנו זאת עייפות החומר, ייאוש ועיגולים שחורים מתחת לעיניים. יש לכם חלון הזדמנויות מאוד צר של 10 ימים עד הבחירות, כדי לגרום לראשי המפלגות להתעורר, לשר הביטחון וראש הממשלה, לשלושת הגנרלים, לשר החינוך הכי ביטחוני שהיה לנו, ליו"ר העבודה ומרצ וכל מנהלי הקמפיינים שדחקו את הנושא הקריטי הזה לתחתית סדר היום הציבורי. חוץ מססמאות חלולות, אף אחד מהם לא הציג תוכנית אסטרטגית מפורטת לטיפול בעזה, ואפילו התקשורת לא טרחה שאול את נתניהו שאלות בנושא.

התשובה היחידה שלכם ל"צעדות השיבה" של החמאס, היא שיירת הנטישה מ"עוטף עזה". מה שלא עשה החוסן הנפשי מדהים שהפגנתם במשך כל-כך הרבה שנים, יעשו תמונות של תושבים עוזבים חבל ארץ מופגז, שרוף וחבוט, כי נמאס להם שאין להם חיים נורמליים. אין לי ספק שתושבי המרכז והצפון יקבלו את כולכם בזרועות פתוחות, כי הם מבינים לעומק שדין העוטף אינו כדין תל-אביב, והם מעריכים עמידותכם הבלתי נתפסת.

המחיר יהיה לא פשוט. החמאס יפיץ את תמונות השיירה ברחבי העולם, כתמונות ניצחון. זה כואב, כי לאף אחד מאיתנו אין חשק לתת לטרוריסטים מתועבים מתנה כזאת, אבל בינינו, הם במילא מנצחים אתכם, אותנו, על בסיס יומי, שעתי אפילו. חמאס קובע מתי תשנו, מתי תקומו, מתי תלכו לעבודה או תצאו לשאוף אוויר בגינה או בבית קפה, אם תהיה לכם פרנסה, ואם הילדים שלכם ימשיכו לקפוץ כשהם שומעים אופנוע עובר מרחוק וירוצו אוטומטית לממ"ד, מתי צה"ל יפרוס כוחות, וכמה מהר יקפל אותם.

תושבי עוטף מדינת ישראל, אחים אמיצים שלנו, לפעמים צריך לדעת מתי מגיע הזמן לעשות מעשה קיצוני ומטלטל ולזכות בחיים שמגיעים לכם בחזרה ובתוכנית אסטרטגית סדורה שתשים לכאוס סוף. לצערי, את מה שלא עשו 19 שנים של פאסון וחרדות, יעשו תמונות של שיירה ארוכה צפונה.