חוקי אבל פרוץ: שוד ראשון מסוגו של חווה חוקית לגידול קנאביס רפואי

השודדים, שהיו חמושים, שדדו מהמאבטחים אקדח וכן קנאביס בכמות שאינה ידועה • לפי מידע שהגיע ל"גלובס", מדובר בשוד ראשון מסוגו בגזרת כנרת של חווה חוקית לגידול קנאביס

דוברות המשטרה הודיעה כי לפנות בוקר (א') הגיעו מספר רעולי-פנים חמושים בנשק ושדדו מאבטחים בחווה לגידול קנאביס רפואי בצפון.

לפי הידוע עד כה, החמושים שדדו אקדח מהמאבטחים במקום וכן קנאביס בכמות שאינה ידועה בשלב זה.

שוטרי משטרת ישראל שהוזנקו למקום פעלו בזירת האירוע, אספו ממצאים ופתחו בסריקות לאיתור החשודים.

לפי מידע שהגיע ל"גלובס", מדובר בשוד ראשון מסוגו בגזרת כנרת של חווה חוקית לגידול קנאביס רפואי.

שוד חוות קנאביס הוא תרחיש שנלקח בחשבון כחלק מהסדרת הקנאביס הרפואי בישראל, אולם עד כה, ככל הידוע, מעולם לא הסתיים אירוע כזה בהצלחה (מנקודת מבטם של השודדים). בימים אלה נכנסת לתוקף באופן סופי רפורמת הקנאביס, אשר אמורה להגדיל משמעותית את כמות החקלאים הפועלים בתחום, ובהמשך, עם אישור סופי של יצוא קנאביס (אישור שניתם כבר באופן עקרוני), אמורות לקום בישראל חברות נוספות. עו"ד חגית ויינשטוק, אשר מלווה הקמת חוות והסכמי שיתופי-פעלה בישראל וביצוא, מעריכה כי יקומו בישראל כ-40-50 חוות כאלה בשנים הקרובות.

אישור יצוא הקנאביס נדחה בין היתר כדי לתת תקציבים נוספים למשרד לביטחון פנים לאכוף את ההגנה על החוות. המקרה הנוכחי נראה כמצדיק את הזהירות. אולם כעת נשאלת השאלה האם בעקבות קבלת התקציב הנוסף המשטרה אכן ערוכה להגן על החוות. אירועים נוספים כאלה עלולים לדחות עוד יותר את התפתחות הענף ואת המעבר ליצוא. כמו כן, אם יוחמרו עוד יותר תקני האבטחה על החוות, העלות הנוספת עלולה להוביל לכך שעבור מגדלים רבים העסק לא יהיה כלכלי.

כיום עדיין רוב זליגת הקנאביס לשוק הפרטי היא דרך החולים עצמם, אשר מוכרים או נותנים את הכמויות העודפות לחברים וקרובים. הרפורמה צפויה להקטין את כמות הקנאביס שמקבל כל מטופל ולקשור בין העלות לבין הכמות, כדי להפחית את הזליגה. עם זאת, שוד מזוין אינו ניתן לעצירה באמצעים כאלה.