בדרך להנפקה? סמנכ"ל הכספים של Gett עוזב

טל ברנר עוזב את החברה לאחר שמונה שנים ועובר לחברת נטורל אינטלג'נס • אלכסיי אנייצ'יק, לשעבר בקרדיט סוויס, החל לעבוד בחברה לפני מספר חודשים וכעת הוא נכנס לתפקיד סמנכ" ל הכספים

טל ברנר, סמנכ"ל הכספים של חברת גט (Gett) הישראלית, עוזב את החברה והוא יוחלף על ידי אלכסיי אנייצ'יק, שמילא שורה של תפקידים בבנק ההשקעות קרדיט סוויס, הקשורים להנפקות בשוק ההון. העזיבה של ברנר מגיעה בעיתוי רגיש לחברה, ששוקלת לבצע הנפקה עד סוף השנה, אך אנייצ'יק החל לעבוד בחברה לפני מספר חודשים. ברנר עוזב את גט לאחר שמונה שנים, ועובר להיות סמנכ"ל הכספים של חברת נטורל אינטלג'נס.

טל ברנר / צילום: תום חוליגנוב
 טל ברנר / צילום: תום חוליגנוב

בתחילת החודש עדכן דב וייסר, מנכ"ל ומייסד גט, את העובדים כי החברה רוצה להיות מוכנה להנפקה כבר ברבעון השלישי של השנה. הוא הוסיף כי "מבחינות רבות, דוגמת דיווח פיננסי, המוכנות שלנו להפוך את גט לציבורית היא גבוהה, בעוד שתחומים אחרים ידרשו מאמץ רב. התחלנו בהתייעצות עם היועצים הפיננסיים שלנו בנושא זה".

בגט ציינו כי אנייצ'יק מביא עימו ניסיון עשיר בתחום ההנפקות וגיוס הכספים, לרבות 12 שנים בלונדון בבנק ההשקעות קרדיט סוויס. במסגרת התפקיד הוא ביצע שמונה הנפקות באירופה ובארה"ב ו-11 גיוסים פרטיים, ובסך הכל גייס למעלה מ-18 מיליארד דולר.

גט הוקמה ב-2010 על ידי רועי מור ודייב (שחר) ווייסר והחלה את פעילותה על בסיס אפליקציה לשירות הזמנת מוניות ושליחויות דרך הטלפון. עם הזמן התרחבה החברה ל-120 ערים בעולם כאשר עיקר פעילותה והכנסותיה מתמקדות כיום בערים בלונדון, מוסקבה ובניו-יורק, שם אף ביצעה התרחבות לפני שנתיים באמצעות רכישת המתחרה ג'ונו תמורת כ-200 מיליון דולר.

סביר להניח כי בגט מקווים כי אנייצ'יק יתרום מניסיונו כדי לסייע לה לצלוח את התקופה המאתגרת שבו היא נמצאת. גט מתמודדת עם שוק תחרותי מאוד, שבו שולטות אובר וליפט. השוק מאופיין בהשקעות גדולות על רכישת נהגים ונוסעים, ובמרבית הערים יש חברה אחת ששולטת בשוק. ליפט, שמנייתה החלה להיסחר ביום שישי האחרון, רושמת הפסד של 911 מיליון דולר בשנת 2018, לעומת 688 מיליון דולר בשנה שלפני.

גט החליטה בשנה האחרונה להתמקד בשיפור הרווחיות, דבר שיפגע במאמצי הצמיחה שלה. המאמץ הזה הוא חלק מהכנת החברה להנפקה. בחודשים האחרונים פורסמו מספר דיווחים לגבי ניסיונות של גט למכור את החברה, שלא צלחו. בגט לא אישרו בזמנו את הדיווחים.

מגט נמסר: "אנו מודים לטל ברנר על שמונה שנים של תרומה משמעותית להצלחת Gett ולבנייתה. טל הוא דוגמה למסירות, עבודה קשה, והשקעה אינסופית, ואנו מודים לו על כך. אנו מאחלים לטל המון הצלחה בהמשך דרכו, ומשוכנעים כי תרומתו תהיה ניכרת לכל חברה. במקביל, אנו מברכים על כניסתו של אלכסיי אנייצ'יק לתפקיד סמנכ"ל הכספים החדש של גט".