"מחיר למשתכן תוכנית טובה, אבל צריך לעשות בה שינויים של ממש"

ניידת הבחירות של "גלובס" הגיעה הבוקר לאשקלון, שם שוחחו סטלה קורין ליבר ודני זקן עם סמנכ"לית בקבוצת צרפתי וסגנית נשיא התאחדות בוני הארץ, ורד צרפתי זבולון

ניידת הבחירות של "גלובס"יצאה הבוקר (א') לדרך וכבר הגיעה במסע לאשקלון, שם שוחחו סטלה קורין ליבר ודני זקן עם סמנכ"לית בקבוצת צרפתי וסגנית נשיא התאחדות בוני הארץ, ורד צרפתי זבולון.

"כחלון יצר ירידה קלה במחירים 0.7 אחוזים במחיר של חמישה מיליארד שקלים. התוכנית טובה, אבל צריך לעשות בה שינויים של ממש. אין מדיניות ארוכת טווח והירידה בהתחלות הבנייה תביא לעליית מחירים". כך אמרה צרפתי זבולון בנוגע לתוכנית מחיר למשתכן של שר האוצר משה כחלון. "כחלון הוריד את המחיר על ידי הקפאת הביקושים באמצעות דיור למשתכן במקום להגדיל את ההיצע, הקבלנים נאלצים לשלם את הפער של מדד תשומות הבניה מהמרכז ועד לאחר הפיתוח ואישור התוכניות שזה כשנתיים לפחות. מדוע לא לקיים את המכרזים רק כשיש אישורי בניה והזוכים יקנו דירות ולא חתול בשק".

צרפתי זבולון הציגה את האתר אליו הגיעה ניידת הבחירות של "גלובס": "הפרויקט שבו אנו מבקרים נמכר במחציתו, כ-256 יחד. בערים שבהן היו הרבה מכירות של מחיר למשתכן זה הסיט את המכירות לשם והייתה פגיעה באחרים. בפריפריה הטבת הדיור למשתכן היא כ-150 אלף שקל שמתקזזים במועד המסירה המאוחר של דירות אלה, כ-5 שנים, ובפרויקטים הרגילים שנתיים. עם ודאות, איכות טובה יותר".

ורד צרפתי, סמנכ"לית חברת הנדל"ן צרפתי שמעון ומחזיקת תיק הבטיחות בהתאחדות בוני הארץ / שלומי יוסף
 ורד צרפתי, סמנכ"לית חברת הנדל"ן צרפתי שמעון ומחזיקת תיק הבטיחות בהתאחדות בוני הארץ / שלומי יוסף

צרפתי זבולון טוענת כי "אשקלון היא דוגמה טובה לאפליה בהטבות לזוגות הצעירים לעומת מרכז הארץ, בני המקום במרכז מקבלים הנחה של חצי מליון שקל ויותר במחיר בדיור למשתכן, כשבפריפריה ההטבה פחות משליש מזה". לסגנית נשיא התאחדות בוני הארץ יש גם פתרון, "צריך להחיל קריטריונים שווים, סבסוד גדול יותר ומענקי מקום".

בנוגע לתאונות הבנייה, צרפתי זבולון כבר מתבוננת לעתיד, "הרוגי התאונות, אנחנו פועלים בהדרגה לשנות את הפיגומים לתקן האירופי. זה יקח שלוש שנים. מקדמים חוק לחלוקת האחריות בין כולם, אי אפשר להטיל את האחריות על הבטיחות על גורם אחד".

צרפתי זבולון הרחיבה גם בנוגע לסדר הפעולות בהתאחדות: "אנחנו קובעים תקנים להשקעה הבטיחות, רתמות, קסדות, פיגומים. הפניה של ההתאחדות היא לקבלנים וקבלני המשנה להיות מעורבים באופן ישיר בבטיחות".

"כיום האחראי העיקרי הוא מנהל העבודה. הקמת יחידת החקירות במשטרה היא התקדמות רבה. 60 אלף פועלי בניין פלסטינים מגיעים כל יום ללא שום הכשרה בסיסית בבטיחות ואת זה הממשלה צריכה לעשות. והם עיקר הנפגעים בתאונות. זה לא יפתר רק בקנסות כלא ועוד תקנות".