דוחות רמי לוי: זינוק של 85% ברווחי הרבעון; המניה עלתה 5.8%

הרווח הנקי של רשת השיווק, שנמצאת בשליטת רמי לוי, עלה ברבעון הרביעי ל-38.4 מיליון שקל • את שנת 2018 סיימה הרשת בעלייה של 24.3% ברווח הנקי ל-136.8 מיליון שקל • הרווח התפעולי בשנה החולפת עלה ב-24.5% ל-174.7 מיליון שקל

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

חברת רמי לוי דיווחה היום (א') על תוצאות טובות לרבעון הרביעי ולשנת 2018, ומניית רמי לוי  עלתה בכ-6% בבורסה בתל-אביב. 

בשורה התחתונה, את שנת 2018 סיימה הרשת שבשליטת רמי לוי בעלייה של 24.3% ברווח הנקי לעומת 2017, שהסתכם ב-136.8 מיליון שקל. הרווח התפעולי בשנה החולפת עלה ב-24.5% ל-174.7 מיליון שקל, והרווח הגולמי טיפס ב-6.3% ל-1.18 מיליארד שקל. שיעור הרווח הגולמי מן המכירות ב-2018 נשחק בכמעט אחוז ועמד על 21.77%, זאת לעומת 21.96% בשנת 2017.

בחברה מציינים כי הירידה בשיעור הרווח הגולמי, נובעת מ"מבצעי מכירה מעמיקים שננקטו בהתאם לאסטרטגיית החברה לשמור על המחירים הזולים בכל אזור בו היא פועלת". בנוסף, החברה מפרטת כי הירידה נובעת מ"הוצאות המרכז הלוגיסטי, שפעל במלואו החל מהרבעון שלישי של שנת 2018, למרות שלא עבד בתפוקתו המלאה".

בשורה העליונה, ההכנסות טיפסו ב-7.2% ל-5.4 מיליארד שקל, הודות איחוד מכירות של קופיקס וגוד פארם במהלך המחצית השנייה של 2018. 

הרווח מהפעלה, EBITDA, זינק ב-19.8% ל-245.9 מיליון שקל בשנת 2018. הפדיון בסניפים זהים עלו ב-2.5% ל-2.93 מיליארד שקל, שטח המכירה הממוצע עלה ב-4% ל-85.8 אלף מ"ר, והמכירות למ"ר ירדו דווקא ב-0.1% בשנת 2018 ל-61.4 שקל למ"ר.

את הרבעון הרביעי של 2018 סיימה רשת רמי לוי עם עלייה של 12.45% בהכנסות לעומת הרבעון הרביעי של 2017 ל-1.41 מיליארד שקל. הרווח הגולמי עלה ב-14.95% ל-320 מיליון שקל, הוצאות ההנהלה וכלכליות עלו ב-43.3% ל-17.5 מיליון שקל, והרווח התפעולי זינק ב-96% ברבעון הרביעי ל-47.3 מיליון שקל. בשורה התחתונה, רשת רמי לוי רשמה עלייה של 85% ברווח הנקי ברבעון הרביעי של 2018 ל-38.4 מיליון שקל. ה-EBITDA ברבעון הרביעי עלה ב-64% ל-67.2 מיליון שקל.

המכירות למ"ר ברבעון הרביעי עלו ב-2.1% לעומת הרבעון המקביל ב-2017 והסתכמו ב-15.22 שקל למ"ר. הפדיון בסניפים זהים עלה ב-4.2% ל-1.27 מיליארד שקל. הפדיון מחנויות זהות בפעילות הקבוצה צמח בכל שנת 2018 בכ-2.52% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, שיעור המכירות למ"ר נשאר יציב עם ירידה מינורית של 0.11%, בעוד ששטח המכירה הממוצע במ"ר עלה ב-4%.

קבוצת רמי לוי מפרטת כי נכון למועד פרסום הדוחות, מכירות המותג הפרטי מהוות כ-18% מהמחזור השנתי של החברה, כשהמותג הפרטי מונה כ-2,200 מוצרים, והוא כולל מוצרים בתחום המזון, הניקיון, הטואלטיקה, הטיפוח ונון-פוד.

עוד מגלה החברה כי היקף המכירות שלה באונליין עמד ב-2018 על כ-4% מהמכירות, אך כי נכון למועד הדוח, שיעור היקף המכירות המקוונות מסך מכירות החברה עלה מעל 5%.