"כשהגעתי לישראל מהודו, לא ציפיתי למדינה מערבית"

פרנסיס אמאלראג' (34) הוא אנליסט עסקי בחברת טק-מהינדרה • טווח שכר: 20-15 אלף שקל

איפה אני תופסת אותך, ומה כולל התפקיד שלך?

"עכשיו אני כבר בדירה שלי בתל-אביב. אני עובד עבור טק-מהינדרה, שהיא ענקית טכנולוגיה בינלאומית שהמקור שלה הודי. היא מספקת פתרונות IT, רשתות וניהול תהליכים עסקיים, בתחומי הפיננסים והבנקאות, באמצעות מערכת תוכנה בשם TEMENOS T24, אותה אנחנו מטמיעים ברחבי העולם. יש לטק-מהינדרה משרדים ביותר מ-60 חברות בעולם. התפקיד שלי, שבמסגרתו אני נמצא כרגע בישראל, הוא למצוא ולספק פתרונות כאלה ללקוחות בתחום הבנקאות. כך למשל, אני ממפה את התהליך של אותם הלקוחות, ואז מציע להם דרכים להשיג את המטרות שלהם. בישראל טק-מהינדרה פועלת דרך חברת Lead-com".

איך הגעת לתפקיד הזה? מה למדת?

"למדתי בקולג' מערכות מידע, והתחלתי לעבוד מיד אחר כך. יש לי כבר ניסיון של יותר מעשר שנים. מאז ומתמיד אהבתי מדע, ותמיד רציתי לנסות, לחקור ולהכיר דברים חדשים".

כמה זמן אתה בישראל?

"אני כאן 7 חודשים. אבל כבר יצא לי לבקר קודם בישראל כמה פעמים במסגרת העבודה, עד שהגעתי לתקופה ארוכה".

ומה חשבת כשהציעו לך להתמקם דווקא כאן?

"אני נוצרי קתולי, כך שדווקא מאוד רציתי להגיע לישראל".

לפני ישראל, שלחו אותך למקומות נוספים במסגרת העבודה?

"כן, כבר הייתי בהרבה מקומות - חייתי שנה בסרביה, חצי שנה בקניה, חצי שנה בגאנה, הייתי בהולנד, בניו-יורק, באוגנדה, בדובאי..."

מה אתה חושב על ישראל?

"כשאני מגיע למדינה חדשה אני מתחיל ללמוד עליה ועל התרבות שלה. לפני שהגעתי לישראל חשבתי שמשום שהיא במזרח התיכון, אז היא תהיה קרובה למדינות אלה גם בתרבות שלה. אבל כשהגעתי לפה הבנתי שישראל היא יותר מערבית ויותר אירופית ממה שחשבתי שהיא תהיה".

יוצא לך לבקר הרבה בהודו?

"כן, אני נוסע לשם כל חודש-חודשיים. יש לי שם משפחה וילד בן שנתיים, איתו אני מדבר בסקייפ. אני רוצה להביא אותם הנה. הייתי שמח להביא את המשפחה שלי לפה, אבל זה לא פשוט".

מה המקום הכי יפה לדעתך בישראל?

"יש כמה מקומות - אני אוהב את יפו בגלל הנוף והעיר, חיפה היא יפה ומרגיעה, ובסופי שבוע אני מאוד אוהב את תל-אביב. מה שאני פחות אוהב בה זה את מחירי הדיור".

מה חשבת כששמעת את האזעקות בתל-אביב?

"הקולגות שלי כבר הרגיעו אותי ואמרו שזה קורה. אני מרגיש מוגן".

איפה תהיה בעוד חמש שנים מהיום?

"אני רוצה להיות עם המשפחה שלי".