יש לכם 300 מ' ש' פנויים? מגרש למגדל יוקרה בת"א מחפש קונה

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס": הליך מכירת המגרש היוקרתי ברחוב הירקון 7 יצא לדרך • הצעות לרכישת המגרש, שמיועד להקמת פרויקט יוקרתי בן 70 דירות, ניתן להגיש עד ה-5 במאי

המגרש שנמכר ברח' הירקון / צילום: שלומי יוסף
המגרש שנמכר ברח' הירקון / צילום: שלומי יוסף

בית משפט השלום בתל-אביב התיר לפרסם מכרז למכירת המגרש ברחוב הירקון 7 בתל-אביב, אשר נמכר במסגרת הליך פירוק שיתוף בין הבעלים. ההליך פורסם לראשונה ב"גלובס".

את המכרז פרסם בימים האחרונים עו"ד איתי הס, שותף ומנהל מחלקת חדלות פירעון במשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות', שמונה בחודש נובמבר האחרון על ידי בית המשפט לכונס נכסים האמון על מכירת המגרש. על פי פרטי המכרז, ששוויו מוערך על פי הערכות בשוק סביב מינימום 300 מיליון שקל, ניתן להגיש הצעות לרכישתו עד ה-5 במאי 2019, בצירוף ערבות בנקאית בגובה 10% מההצעה. אישור ההצעה הזוכה כפוף לאישוא בית משפט השלום בתל-אביב.

בתחילת חודש אוקטובר הורה השופט יריב על פירוק השיתוף בין הבעלים במגרש שבו מחזיקים מספר בעלים, לרבות איש העסקים אלי טמיר, שאוחז ב-40% מהזכויות במגרש. יתר הזכויות מצויות בידי מספר בעלים פרטיים אשר במשך למעלה מעשור לא הגיעו ביניהם להסכמות על הדרך שבה יש לממש את זכויותיהם במגרש. על פי התוכנית התקפה, על המגרש ניתן להקים בניין מגורים בן 15 קומות ו-70 דירות בהיקף של 10,000 מ"ר שטחים עיקריים ושטחי שירות. המגרש ממוקם בעורף פרויקט היוקרה "הרברט סמואל 10" שהקימה עופר השקעות, בקו ראשון לים. על פי הערכות, החברה שתזכה במכרז, תבקש להגדיל את זכויות הבנייה במגרש, לרבות שטחי מלונאות ומסחר, בהתאם לתוכנית המתאר של תל-אביב (תא/5000).

כונס הנכסים עו"ד איתי הס מסר כי "לאור מאפייניו הייחודיים של הנכס וההתעניינות בו מצד רוכשים פוטנציאליים, אני מאמין כי פרסום המכרז יוביל לקבלת הצעות רכישה מצוינות. בכוונתנו להמשיך בניהול הליך המכר במתווה המתוכנן, לשם השאת התמורה לבעלים".