לא מתיחת 1 באפריל: אלון מאסק הוציא שיר ראפ שבוע לפני סוף הרבעון

רק שבוע נותר לתום הרבעון הראשון של 2019, ואלון מאסק עסוק בפרויקטים מוזיקליים ודירוג אימוג'יז בטוויטר • האם מדובר בסימן טוב לקראת דוחות טסלה, אם למייסד והמנכ"ל יש זמן להקליט שירים?

אילון מאסק / צילום: רויטרס
אילון מאסק / צילום: רויטרס

לפני שבוע וחצי אלון מאסק, מייסד טסלה, טען במסיבת עיתונאים כי "העדיפות העליונה של טסלה היא להביא רכבים חדשים ללקוחות לפני סוף החודש", אך בימים האחרונים, דווקא בסוף הרבעון הפיסקלי הראשון של השנה, נראה כי המולטי-מיליונר עסוק יותר בפרויקטים "יצירתיים" ולצייץ בטוויטר.

בשבת האחרונה מאסק פרסם סינגל בכורה באתר שיתוף המוזיקה Soundcloud (סאונדקלאוד). היזם האמריקאי הקליט שתי דקות של שירה באמצעות אוטו-טיון, תוכנה לשיפור זיופים, בהן הוא גולל את סיפורו של הארמבה - גורילה שנהרגה בגן חיות בסינסנטי בשנת 2016 ומאז הפכה לתופעת אינטרנט המזוהה במשפט "RIP HARAMBE", שמשמעותו "נוחי בשלום הארמבה".

עטיפת הסינגל של מאסק, "RIP HARAMBE" / צילום: Emo G Records
 עטיפת הסינגל של מאסק, "RIP HARAMBE" / צילום: Emo G Records

מילות השיר הראשון של מאסק כוללות רפרנסים לבומביי ספייר, מותג הג'ין המפורסם, ולתרבות הקנאביס האהובה במיוחד על מייסד טסלה. נכון לאתמול בערב (א'), השיר הושמע בפלטפורמת סאונדקלאוד מעל 530 אלף פעמים.

מאסק המשיך לצייץ לאורך כל סוף השבוע על חברת התקליטים שלו, "Emo G", משחק מילים על אימוג'י, כולל מגוון אימוג'יז שונים ודירוגם.

הייתכן והשטויות בהן אלון מאסק עסוק הן סימן טוב עבור טסלה? אם למייסד הענקית הרכב החשמלי יש זמן להשתתף בפרויקטים מוזיקליים ולקשקש בטוויטר, נראה שהוא לא מודאג יותר בנוגע למשלוחי רכב של הרגע האחרון לרבעון הנוכחי. נזכיר כי בשבת מאסק אף צייץ "עבודה מדהימה של צוות המשלוחים של טסלה, במיוחד אירופה וסין!", מה שיכול לחזק את התאוריה אף יותר.

כמובן שאם טסלה לא תעמוד בתחזיות האנליסטים, הטענות שיעלו הן שמאסק לא מרוכז מספיק בעסקי החברה. הרבעון הפיסקלי הראשון של 2019 יסתיים ביום ראשון הקרוב, וטסלה צפויה לדווח על תוצאותיה עוד השבוע. אנליסטים צופים כי החברה תדווח על 76 אלף משלוחי רכב ברבעון הנוכחי.

מניית טסלה  סיימה את חודש מארס בירידה של 13% - הביצועים החודשיים הגרועים ביותר במניה מאז מארס 2018. ברבעון הנוכחי מניות טסלה ירדו כ-16% - הביצועים הרבעוניים הכי גרועים של החברה מאז הרבעון השלישי של 2018.