פריון רוכשת סטארט-אפ אוקראיני מתחום הבינה המלאכותית תמורת עד 3.75 מיליון דולר

הרכישה של הסטארט-אפ Septa Communications, הידוע גם בשם "Captain Growth", אמורה להרחיב את פתרון המיתוג הדיגיטלי של פריון ולאפשר למפרסמים לפקח בצורה יעילה אחר קמפיינים פרסומיים • זוהי רכישה ראשונה לפריון ב-4 השנים האחרונות, מאז שרכשה את אנדרטון ב-180 מיליון דולר

רכישה ראשונה לחברת האינטרנט פריון נטוורק   לאחר כ-4 שנים: החברה הודיעה היום (ב') על רכישת הסטארט-אפ Septa Communications, הידוע גם בשם "Captain Growth", הפועל בתחום הבינה המלאכותית במגוון ערוצי פרסום.

הסטארט-אפ הפועל בקייב, אוקראינה, אמור להרחיב את פתרון המיתוג הדיגיטלי המסונכרן של אנדרטון - החברה שאותה רכשה פריון ב-2015 תמורת 180 מיליון דולר. הרכישה הנוכחית קטנה באופן משמעותי: הסכום יגיע עד 3.75 מיליון דולר, חלקו ישולם במזומן בעת השלמת העסקה, והיתר כפוף לעמידה באבני דרך לתקופה של שנתיים. לרכישה לא צפויה להיות השפעה משמעותית על התוצאות הפיננסיות של פריון.

פריון מציינת כי פלטפורמת הבינה המלאכותית של Captain Growth הושקה ב-2017, ונועדה להחליף את "הקופסה השחורה" של מערכות הפרסום הקיימות, שאינן מאפשרות למפרסמים לפקח בצורה יעילה אחר קמפיינים. בהודעת פריון נכתב שהפלטפורמה שפיתחה Captain Growth פועלת באופן שקוף ומנתחת את רמות האפקטיביות של מסעות פרסום, בין השאר לפי סגמנטים, קריאטיביות ותקציב - במגוון ערוצים. בנוסף, היא מספקת למפרסמים ערך מוסף בדמות המלצות פעולה, שניתן ליישמן אוטומטית ובאופן מידי.

מנכ"ל פריון, דורון גרסטל, מסר היום: "יכולות הבינה המלאכותית המתקדמות שמביאה Captain Growth לאנדרטון מהוות צעד חשוב ביישום החזון והתוכנית האסטרטגית שלנו. שילוב טכנולוגיה זו בפעילות הפרסום הדיגיטלי המסונכרן שלנו יספק כעת למותגים את היכולת ליהנות מקמפיינים ממוקדים יותר הפונים לקהלים מתאימים בזמן הנכון ובערוצים מתאימים".

פריון נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 70 מיליון דולר. חברה מפתחת תוכנות ומספקת שירותים במטרה לסייע למפתחי תוכנות ואפליקציות בהפצה ובמוניטיזציה. בעבר התמקדה פריון בתחום החיפוש באינטרנט, אך השחיקה בתוצאות בתחום הובילה אותה להיכנס לתחום הפרסום הדיגיטלי ברכישת אנדרטון. החברה עסקה בשנים האחרונות בעיקר בתהליכי התייעלות שהובילו להפחתת החוב. בסוף 2018 היו לחברה בקופה 43.1 מיליון דולר לעומת חוב של 40.5 מיליון דולר, לאחר ירידה של 48% בהיקף החוב בשנתיים האחרונות.