לפיד פנה למנדלבליט ומלצר: חשש להטיית מערכת הבחירות

פנה ליו"ר ועדת הבחירות וליועמ"ש עקב הפרסום היום על "פרויקט הבוטים", לפיו מאות חשבונות טוויטר ופייסבוק מופעלים מלאכותית כדי להפיץ כזבים על גנץ • לפיד: "אם הממצאים מבוססים, מדובר בניסיון החמור ביותר מאז קום המדינה להשפיע שלא כדין על תוצאות הבחירות" • ח"כ מיקי לוי הגיש בשם כחול לבן תלונה במשטרה

יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי
יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי

ח"כ יאיר לפיד, מספר 2 במפלגת כחול לבן, פנה הבוקר (ב') ליו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר; פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן; והיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט; בבקשה שיבדקו את הניסיון להטיית מערכת הבחירות בישראל, זאת בעקבות הפרסום היום על דוח של "פרויקט הבוטים" של נעם רותם ויובל אדם, לפיו מאות חשבונות טוויטר ופייסבוק מופעלים באופן מלאכותי כדי להפיץ כזבים על בני גנץ.

לפיד אמר כי "מדובר בניסיון מכוון לחתור תחת יסודות שיטת הבחירות והמשטר של מדינת ישראל - ועל כל הנוגעים בדבר לפעול לאלתר". בהמשך היום אמורים בכחול לבן לכנס מסיבת עיתונאים ולהשיב על שאלות בנוגע לפרסום.

בהודעת כחול לבן נאמר: "הליכוד מפעיל רשת מתוכננת וממומנת בכסף רב, ותכליתה הפצת מידע כוזב בניסיון להשפיע על ציבור הבוחרים; לא השפעה באמצעות עמדות, מצע ושכנוע, כי אם השפעה באמצעות הפצת כזבים וחמור מכך - ניסיון להדהד את השקרים באמצעים פורמליים יותר, כדי להחדיר אותם למערכת התקשורת הממוסדת".

לדברי לפיד, ועדת הבחירות אסרה על תעמולה ממומנת ובלתי מזוהה ברשת האינטרנט בכדי להשפיע על תוצאות הבחירות בישראל, והרשת שנחשפה עומדת בניגוד לפסיקה.

בפנייה דורש לפיד לבדוק בדחיפות את הנושא: "אם הממצאים המפורסמים בכתבה מבוססים - המדובר בניסיון החמור ביותר מאז קום המדינה להשפיע שלא כדין על תוצאות הבחירות". 

בתוך כך, ח"כ מיקי לוי הגיש בשם כחול לבן תלונה במשטרה בגין הפעלת רשת להפצת מידע כוזב בניסיון להשפיע על הציבור לקראת הבחירות. לדברי הודעת המפלגה, התלונה זו באה על רקע החשד הפלילי שעולה מהפרסומים היום כי במערכת הבחירות הזו מופעלת רשת מתוכננת וממומנת בכסף רב, שתכליתה הפצת מידע כוזב בניסיון להשפיע על ציבור הבוחרים.