קבוצת לוזון מתקשה להרוויח: הערת "עסק חי" לדורי בניה שהסבה הפסדים כבדים

קבוצת הנדל"ן של עמוס לוזון סיכמה רבעון רביעי שלילי עם הפסד של 19 מיליון שקל, המהווה כ-40% מהפסדיה השנתיים לשנה זו, שהצטברו ל-50 מיליון שקל

עמוס לוזון / צילום:איל יצהר
עמוס לוזון / צילום:איל יצהר

קבוצת הנדל"ן של עמוס לוזון סיכמה רבעון רביעי שלילי עם הפסד של 19 מיליון שקל - המהווה כ-40% מהפסדיה השנתיים לשנה זו, שהצטברו ל-50 מיליון שקל.

קבוצת לוזון מתקשה להרוויח, וההפסד הרבעוני נרשם בהמשך להפסדים מצומצמים יחסים של כ-2-4 מיליון שקל שהציגה בשני רבעונים קודמים השנה (הראשון והשלישי), לצד הפסד של 25 מיליון שקל ברבעון נוסף (השני), ואחרי שאת 2017 כולה סיכמה בהפסד של 42 מיליון שקל.

הפעילות המרכזית המעיבה על לוזון היא זו של דורי בניה, העוסקת בניהול וביצוע עבודות בניה בפרויקטים קבלניים בישראל, שהפסידה תפעולית בסיכום שנתי כ-37 מיליון שקל, בהמשך להפסד תפעולי של 30 מיליון שקל ב-2017. את ההפסדים השנתיים של דורי מייחסים בלוזון בעיקר לרישום הפרשה לחובות מסופקים והוצאות משפטיות.

עוד בעניינה של דורי, אשר פעילותה נושאת הערת "עסק חי", מהדוחות עולה כי היא לא עומדת באמות מידה פיננסיות מול הגופים המממנים, וכן כי צפויה לה יתרת מזומנים שלילית בהיקף של כ-80 מיליון שקל לסוף שנת 2020, עיקרה חוב לחברות בקבוצת לוזון בהיקף של כ-62 מיליון שקל.

כן מציינים בלוזון כי נגד דורי בניה עומדים הליכים משפטיים בהיקף של כ-600 מיליון שקל, "מתוכם תביעות אשר טרם ניתן להעריך את סיכוייהן בסך כולל של כ-458 מיליון שקל, ועל כן לא בוצעה כל הפרשה בגינן בדוחות הכספיים של דורי בניה". זאת בעוד על יתרת הסכום (133 מיליון שקל) לא נדרשת להערכת החברה הפרשה.

לפי רואי החשבון, בלוזון בחנו השפעות אפשריות עתידיות מהחשיפות של לפעילות דורי בניה, והעריכו כי לאותן חשיפות לא צפויה "השפעה מהותית על יכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה, לרבות התחייבויותיה לעמידה באמות המידה הפיננסיות". כפי שנחשף באחרונה ב"גלובס", בניסיון לצמצם את הוצאות הקבוצה עמוס לוזון, בעל השליטה ומנכ"ל החברה, פועל למיזוג תפעולי של דורי בניה לתוך עסקי החברה האם (קבוצת לוזון).

מלבד דורי בניה, ללוזון פעילות של ביצוע עבודות קבלניות באמצעות חברת רום גבס, שהיא חברה רווחית. לוזון עוסקת גם בתחום הנדל"ן למגורים בפולין באמצעות חברת רונסון, בעלת החזקות בחברת דוראד המפעילה תחנת כוח לייצור חשמל על בסיס גז טבעי ועוד.