פרויקט "זזים ימינה" מגיע היום לדיון בוועדת הבחירות

מנכ"ל הליכוד, צורי סיסו, התבקש להתייצב ולהסביר את הסתרת מימון הגוף • היועמ"ש מנדלבליט: מרגע שהודיעו שהם חלק אורגני מן הליכוד, אין חובת דיווח באתר מבקר המדינה

יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר / צילום: טל שניידר
יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר / צילום: טל שניידר

עתירתו של עו"ד שחר בן-מאיר בנוגע לפעילות הבחירות של ארגון "זזים ימינה" תגיע היום (ג') לדיון בפני השופט העליון חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירות.

על-פי פרסום קודם בעיתון "הארץ", קמפיין עידוד ההצבעה באמצעות פעילים המשכנעים אנשים לצאת להצביע, הוא למעשה קמפיין של הליכודאולם הדבר הוסתר בפרסומים של הגוף, אשר טען בתחילה כי מדובר ב"אנשי שטח לא-מפלגתיים הפועלים בשם המחנה הלאומי להבטיח את שלמות הארץ".

בתשובת הליכוד לוועדת הבחירות הודו מטעם הליכוד כי "'זזים ימינה' והליכוד הם ישות פוליטית ומשפטית אחת". פרסומים קודמים של הגוף לא כללו זיהוי מטעם הליכוד, אך ייתכן שאחרי הדיון היום בפני השופט מלצר, הם יצטרכו להזדהות בצורה ברורה יותר.

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הגיש (באמצעות עורכי הדין יונתן ברמן ושי כהן) את עמדתו לקראת הדיון בפני מלצר, ממנה עולה כי מהרגע שהליכוד השיבו כי מדובר בפעילות שלהם, דהיינו פעילות מפלגתית, חוק וי 15, המחיל שקיפות של גופים חוץ-מפלגתיים, לא חל במקרה הזה.

בנוסף לחובת השקיפות, מימון פעילות ארגון "זזים ימינה" ייספר כחלק ממימון הבחירות של תנועת הליכוד, כך עולה מתשובת מבקר המדינה לקראת הדיון שייערך היום.

בוועדת הבחירות יידונו היום מספר עתירות נוספות: עתירה של הליכוד נגד תנועת דרכנו, בדרישה לעצור את פעילות דרכנו למען תנועת כחול לבן. לפי העתירה, תנועת דרכנו משתמשת במאגר של מאות אלפי מצביעים כדי לשכנע אותם לבחור בבני גנץ.

לאחר מכן ייערך דיון בעתירת כחול לבן נגד הליכוד, באשר לעריכת מסיבות עיתונאים/אירועים לתקשורת והצהרות מתוך בית ראש הממשלה.

במספר אירועי בחירות של השבועות האחרונים, ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא מתוך ארבעת קירות הבית בבלפור ופנה למעין מבנה ארעי באזור מגרש גישה או חניה הממוקם צמוד למעון הרשמי, וערך שם את האירועים הפוליטיים, עם כרזות הליכוד תלויות מאחוריו.

החוק אוסר על עובדי מדינה לעשות שימוש בנכסים של המדינה בעת עריכת כנסים פוליטיים, ובכך תדון היום ועדת הבחירות.