בהמשך לפרסום ב"גלובס": דוניץ מדווחת על מו"מ עם גינדי השקעות

דוניץ דיווחה כי מנהלת מו"מ לרכישת חברה בבעלות גינדי השקעות הכוללת זכויות לשני פרויקטים של פינוי-בינוי בגבעתיים וברמת השרון וזכויות חכירה והפעלת חניון גבעון בת"א עד שנת 2034 • סכום העסקה: 63 מיליון שקל • העסקה מותנית בחתימה מחודשת של בעלי הדירות על הסכמים עם דוניץ

נסים אחיעזרא / צילום: תמר מצפי
נסים אחיעזרא / צילום: תמר מצפי

כפי שנחשף ב"גלובס", חברת האחים דוניץ דיווחה היום (ג') לבורסה כי היא מנהלת משא-ומתן עם חברת גינדי השקעות לרכישת חברה פרטית בשליטתה של גינדי, תמורת 63 מליון שקל. עוד מאשרת דוניץ כי החברה הנרכשת כוללת זכויות למימוש שני פרוקטים של פינוי-בינוי בגבעתיים וברמת השרון בו מחזיקה גינדי ב-75% מהזכויות בפרויקט. בשני הפרויקטים מתוכננים לקום 1,000 יחידות דיור חדשות. בנוסף כוללת העסקה 25% מהמניות בחברה שמחזיקה בזכויות חכירה ותפעול של חניון גבעון בתל-אביב עד שנת 2034. הכניסה לחניון מרחוב הארבעה בסמוך לקניון TLV ולמתחם שרונה. בדיווח הבהירה דוניץ, כי הקמת הפרויקטים כפופה בין היתר לחתימה מחודשת עם כל אחד מבעלי הדירות ברחוב ההסתדרות בגבעתיים וברחוב השחל ברמת השרון.

הפרויקט הראשון שמוכרת גינדי השקעות, לאחר שנים של תכנון והחתמת הדיירים על הסכמי פינוי-בינוי נמצא ברחוב ההסתדרות בגבעתיים. התוכנית שחלה על חטיבת קרקע בת 26 דונם, אושרה בספטמבר 2017, וקובעת כי חמישה בניינים קיימים הכוללים 168 דירות ייהרסו, ובמקומן יוקמו 500 דירות חדשות בארבעה מגדלים בני 25 קומות לאורך רחוב ההסתדרות.

הפרויקט השני מצוי ברחוב השח"ל בשכונת מורשה ברמת השרון, ועל פי התוכנית המאושרת, יכלול הריסת 108 דירות ישנות והקמת 435 דירות חדשות במקומן בשבעה בניינים בני 10-21 קומות. התוכנית קיבלה תוקף בסוף שנת 2012 ובשנת 2017 החליטה הועדה המחוזית להאריך את תוקף התוכנית לחמש שנים נוספות.

כפי שפרסם "גלובס" על פי הערכות, גינדי השקעות, בשליטת מנור גינדי, כפיר גינדי ואורי לוי, החליטה לממש את הפרויקטים במטרה לגייס מזומנים שיסייעו לה לעמוד בהתחייבויות שנטלה במסגרת הקמת קניון גינדי TLV. בחברה הכחישו את הדברים, וטענו כי אין כל קשר בין העסקה הנוכחית להתחייבויות החברה בפרויקט הקניון, והחברה תעמוד בהתחייבויותיה כפי שתמיד עמדה בהתחייבויות עבר.