רשת הקמעונאות סירס פשטה רגל, אבל מועדון הלקוחות שלה חי, בועט ונדיב במיוחד

פחות אנשים פוקדים את המספר המצומצם של חנויות סירס שממשיכות לפעול, אבל אלה שנכנסים יוצאים במקרים רבים עם שקיות גדושות ואפילו עם פריטים בחינם

סניף של סירס. / צילום: רויטרס Shannon Stapleton
סניף של סירס. / צילום: רויטרס Shannon Stapleton

רשת סירס פשטה את הרגל בחודש אוקטובר האחרון, אבל לקוחותיה ממשיכים ליהנות מהמבצעים. פחות קונים פוקדים את הרשת בימים אלה, אבל אלה שמגיעים, יוצאים במקרים רבים עם שקיות גדושות במתנות מהחנות, בזכות מה שנחשב לאחד ממועדוני הקניות הנדיבים ביותר בארה"ב. ההטבות הללו ממשיכות להתקיים כמו זומבי למרות מותה הפיננסי של הרשת.

קונים בסירס מרוויחים 1 דולר בנקודות על כל 100 דולר שהם מוציאים בסירס או ברשת-האחות קיימארט. סירס מציעה גם החזר קנייה, לעתים בשווי הקנייה, כמו נקודות זיכוי ב-60 דולר לקונים שמוציאים 60 דולר. יש גם בונוסים במזומנים, במסרונים שמגיעים ללקוחות בטלפון או במייל. שלא כמו רשתות קמעונאיות אחרות שמחייבות את הלקוחות לשלם בכרטיס של החנות כדי לצבור הטבות, בסירס אפשר לשלם בכל דרך.

"רשתות קניות אחרות אפילו לא מתקרבות לסירס מהבחינה הזו", אומרת מישל פרייס, מנהלת פיתוח עסקי באתר Hip2save.com, שמתחקה אחרי מבצעי מכירות צרכניים. בסתיו האחרון קנתה פרייס תבניות אפייה, סיר בישול ומכנסי טייטס בסך של 36.77 דולר. עם נקודות Shop Your Way שהיו לה ומענקים נוספים, החשבון הסופי שלה הגיע לאפס.

פרייס ועמיתיה, שכולם עובדים מרחוק, משגרים ללקוחות מסרונים כשהם מבחינים במתנות חינם של סירס. "אנחנו כותבים משהו כמו, 'אלוהים, יש להם היום מזומנים חינם ב-10 דולר'", היא אומרת. פעמים רבות היא קונה דברים שהיא לא ממש צריכה, כי הם למעשה בחינם.

לא צריך אפילו לקנות בסירס או בקיימארט כדי לצבור נקודות. חברי המועדון מקבלים זיכוי של דולר על כל נסיעה באובר או על בזבוזים באתרים שותפים כמו אקספדיה או Ulta Beauty. חיבור של כמה כרטיסי אשראי לחשבון Shop Your Way מזכה גם בהטבות על קניות מקוונות ברשתות כמו וולמארט וטארגט שמתחרות בסירס. יש גם כרטיס סירס מסטרקארד שפורס את החזרי האשראי לנוחות הלקוחות.

"זה כמעט יותר מדי טוב מכדי להיות אמיתי", אומרת אמנדה דוסון ממילוויל, ניו-ג'רזי. האחות הרפואית בת ה-33 מעולם לא קנתה בסירס או בקיימארט לפני שהיא חתמה על תוכנית החברות לפני שנה. היא נתקלה בתוכנית הזו ביישום קופוני קניות שלה בטלפון. מאז היא צברה נקודות זיכוי שמאפשרות לה לקנות סחורות ב-30-40 דולר בחודש, בדרך-כלל לגמרי בחינם.

סירס הולדינגס, החברה שמחזיקה את סירס וקיימארט, הגישה באוקטובר בקשה להגנת פשיטת רגל מפני נושים וסגרה מאות חנויות. היא הסכימה למכור את החנויות הנותרות, את מועדוני החברים ונכסים נוספים לחברה חדשה בשליטת אדוארד למפרט, מנהל קרן גידור שהיה מנכ"ל סירס בעבר.

מועדון הלקוחות השני בנדיבותו אחרי Shop Your Way של סירס הוא Yes2You Rewards של רשת קוהל'ס, לפי אתר Hip2save.com. "בקוהל'ס צריך לבצע קודם את הקנייה כדי להרוויח את ההטבה", אומרת פרייס. "סירס פשוט נותנת לך מזומנים".

דובר של סירס אומר כי הנתונים שנאספים מהתוכנית יעזרו לרשת להישאר תחרותית. "אנחנו מצפים להמשיך להרחיב את כמות השותפים והשירותים של Shop Your Way וליצור עוד הזדמנויות לחברים שלנו להגיע למותגים ולקמעונאים שאהובים עליהם", אמר.