מייסד טוויטר: עובדים צריכים לעבוד איפה שהם מרגישים הכי יצירתיים

ג'ק דורסי מערער על התפיסות המקובלות בתעשיית ההייטק ואומר: "עצם הקונספט של מטה מרכזי הוא מאוד מיושן לטעמי, מרכז הכובד של החברות לא צריך להיות בסן פרנסיסקו", כך לפי בלומברג • לפי אתר קנדי, דורסי אף אמר כי הוא מאמין שהאינטרנט יאמץ מטבע יחיד, שעשוי להיות ביטקוין

מנכ"ל ומייסד טוויטר ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס
מנכ"ל ומייסד טוויטר ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס

עמק הסיליקון בסן פרנסיסקו הוא מרכז ההייטק העולמי וחברות מובילות רבות ממקמות בו את המטה המרכזי שלהן, מתוך רצון להיות קרוב לליבה של התעשייה, למשקיעים המובילים ולעובדים מוכשרים. בשנים האחרונות מתפתחת תחרות מצידן של ערים נוספות כמו ניו יורק. ואולם כעת מערער ג'ק דורסי, מנכ"ל ומייסד של חברות טוויטר וסקוור, על תפיסת הניהול של החברות. לפי דיווח בבלומברג, דורסי אמר כי הוא מקווה ששתי החברות שייסד לא יהיו תלויות בעתיד במטה המרכזי שלהן בסן פרנסיסקו, ודיבר בעד צורת עבודה בה אנשים חופשיים לעבוד ממקומות מגוונים.

"מרכז הכובד שלנו לא צריך להיות בסן פרנסיסקו. אנחנו צריכים להיות מסוגלים לעבוד ולתרום מכל מקום ועצם הקונספט של מטה מרכזי הוא מאוד מיושן לטעמי והוא עומד לחלוף מהעולם. אנחנו מבצעים תהליך של ביזור בנוגע למקום ממנו אנחנו עובדים ולאיך שאנחנו עובדים", אמר דורסי באירוע בטורונטו אמש. 

דורסי הוסיף כי השינוי הזה לא יקרה בזמן הקרוב אבל הוא מקווה לראות אותו תוך חמש שנים והתייחס לטרנדים מתחזקים בשוק העבודה בהם חללי עבודה משותפים כמו ווי וורק ואף ציין כי מספר הולך וגדל של יזמים בונים את החברות שלהם מתוך בתי קפה.

"לאנשים שנכנסים לכוח העבודה יש ציפייה שיוכלו לעבוד מכל מקום ושהטכנולוגיה תשחרר אותם מהצורך להיות במיקום פיזי אחד. אנחנו צריכים פחות להתאמץ להביא את כולם למשרד אחד ויותר לשאול את העובד איפה הוא ירגיש הכי יצירתי ואיפה הוא עומד לעשות את העבודה הטובה ביותר שלו", אמר דורסי.

בנוסף דווח באתר הטכנולוגיה הקנדי MobileSyrup כי דורסי אמר לסטודנטים ויזמים באירוע באוניברסיטת ריירסון בטורונטו כי לסן פרנסיסקו ולעמק הסיליקון "אין מונופול על חברות סטארט-אפ שמצליחות להשפיע בצורה גלובלית". הוא אמר ליזמים כי "לא היה זמן טוב יותר מעכשיו כדי להתחיל חברה בכל מקום, בכל מדינה. אם תתמקדו בערכים שלכם, המיקום והגאוגרפיה הופכים ללא רלוונטיים. חברות מתמקדות יותר בניסיון לפתור בעיות ולהבין איך מפתחים פיתוחים שישתמשו בהם, ופחות ופחות עוסקים במיקום שלהן". דורסי אף הצהיר כי "אם אני הייתי מקים חברה נוספת לא הייתי עושה את זה בסן פרנסיסקו".

"היום הביטקוין לא נוח, אבל זה ישתנה"

בשיחה עם עיתונאים לאחר מכן, דורסי הדגיש לפי הדיווח את החשיבות בעבודה עם ערים ויישובים קטנים יותר. לדבריו, יישובים קטנים הם "האינדיקטורים המובילים לכיוון אליו שאר המדינה עשויה ללכת. לכן זאת דרך טובה להתנסות עם רעיונות שעשויים להישמע משוגעים בקנה מידה גדול, אבל יהיו הרבה יותר הגיוניים בקנה מידה קטן", אמר דורסי, והוסיף כי העיירה איניספיל הקנדית מסקרנת אותו מכיוון שהתחילו להשתמש שם במטבעות קריפטו.

דורסי התייחס לקריפטו גם בהקשר לסאטרט-אפ שלו סקוור, שמהווה פלטפורמה לתשלומים דיגיטליים ושירותים פיננסיים. על רקע העלייה הפתאומית במחירי הביטקוין, דורסי אמר במהלך ביקורו בקנדה כי הוא מתכנן כעת להעסיק מהנדסים ומעצבים שישפרו את מערכת הקריפטו של הפלטפורמה באמצעות תוכנת קוד פתוח. בשנה שעברה השיקה סקוור פיצ'ר שמאפשר העברת כספים בביטקוין למשתמשיה בארה"ב. "אנחנו מעסיקים חמישה עובדים במשרה מלאה שיעבדו במשך 100% מהזמן שלהם על קריפטו בקוד פתוח, זה יכול להיות ביטקוין, את'ריום, מה שהם יחשבו שיהיה הכי חשוב. אנחנו לא נפנה אותם לכיוון מסוים, העבודה שלהם היא לוודא שהם תורמים באופן חיובי, פתוח וחופשי לאקוסיסטם של מטבעות קריפטו כך שהיא תהפוך לטובה יותר". דורסי הוסיף בציוץ כי העובדים "יעבדו מכל מקום, ידווחו ישירות אליי ונוכל אפילו לשלם לכם בביטקוין".

דורסי אף אמר כי הוא מאמין שהאינטרנט יאמץ מטבע יחיד, שעשוי להיות ביטקוין. "המחיר של קבלת מטבע קריפטו היא נמוכה בהרבה מצורות תשלום אחרות אבל הדברים הגדולים יותר הם אבטחה ונוחות. אני יודע שהיום זה לא מרגיש נוח אבל זה ישתנה". והוסיף שהעבודה בקוד פתוח היא על מנת לתרום לקהילת הקוד הפתוח בחזרה, לאחר שזו תמכה בסטארט-אפים רבים, בהם סקוור וטוויטר.