תעשיית ההייטק תומכת בגנץ: 72 בכירים חתמו על עצומת תמיכה

המאמץ שמשקיעה מפלגת כחול לבן בגיוס תמיכת אנשי הייטק נושא פרי • בין המשתתפים והחותמים על העצומה: היזם הסדרתי והמשקיע טל ברנוח, זהר לבקוביץ, דב מורן, מפקד 8200 לשעבר פנחס בוכריס ואנשי ההייטק עידו פולק ויגאל רותם

המאמץ שמשקיעה מפלגת כחול לבן בגיוס תמיכת אנשי הייטק נושא פרי: 72 אנשים מהתעשייה חתמו על עצומה לתמיכה במפלגה, והם גם מקיימים בשעה זו אירוע תמיכה בה. בין המשתתפים והחותמים על העצומה: היזם הסדרתי והמשקיע טל ברנוח, זהר לבקוביץ, דב מורן, מפקד 8200 לשעבר פנחס בוכריס ואנשי ההייטק עידו פולק ויגאל רותם. לאחר האירוע המכתב יפורסם ברשתות החברתיות ויהיה פתוח להצטרפותם של חותמים נוספים.

מפלגת כחול לבן שמה דגש על חיבור לתעשייה כבר מהקמתה והציבה במקום ריאלי את המשקיע יזהר שי (גילוי נאות: שי כתב טורים ב"גלובס" במשך כעשור, עד כניסתו לפוליטיקה), שעושה מאמצים כדי למצב את המפלגה כבית לאנשי הייטק. "אנו מאמינים בכך ששימור מעמדה של מדינת ישראל בתחומי החדשנות והיזמות ושיפור מתמיד של יכולותיה בתחומים אלה הם יעד לאומי. מתוך תובנות אלה, אנו מביעים את תמיכתנו במפלגת כחול לבן", נכתב במכתב התמיכה.

"אנו, החתומים מטה, הננו שותפים לעשייה בכלכלת החדשנות וההייטק הישראלי, כל אחת ואחד מאיתנו בתחומי עיסוקינו השונים והמגוונים. מעבר לתרומתן המכריעה לכלכלת ישראל, החדשנות והיזמות יכולות להוות מנופים של צמיחה וניעות חברתית, קידום שוויון הזדמנויות לכל, קירוב הפריפריה החברתית והגאוגרפית למרכז הארץ, שירות ציבורי יעיל ונוח מהמובילים בעולם והנחלת יכולות התעשיות המתקדמות בישראל לכלל האוכלוסייה ברחבי המדינה", נכתב עוד במכתב.

"אנו מביעים את תמיכתנו במפלגת כחול לבן, שהציבה בראש מעייניה יצירת סדר יום של תקווה חדשה במדינת ישראל ושיח ציבורי סובלני ומכיל. המצע של כחול לבן - המבוסס על ביטחון, על חיבור ממלכתי של כלל חלקי החברה הישראלית ועל כלכלה מודרנית, המקדמת חדשנות כתפיסת עולם ומעניקה הזדמנויות שוות לכל אזרחי המדינה באשר הם - משקף נאמנה את עמדותינו ומעורר בנו תקווה".

כזכור, בני גנץ ומפלגת כחול לבן ערכו בחודש מרץ מפגש סגור לבכירי תעשיית ההייטק, במטרה למשוך אותם לתמוך במפלגה. במפגש השתתפו כ-20-25 בכירים בתעשייה, ומרביתו הוקדש להצגת האתגרים של ההייטק המקומי על-ידי גורמים מהתעשייה, כמו המשקיע והיזם דב מורן; ארנה ברי, לשעבר המדענית הראשית; המשקיע אריק קליינשטיין; קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית IATI; ומשה פרידמן מקמא-טק.

בין השאר עלו לדיון באותו מפגש הטענות הרווחות, בהן המחסור בכוח-האדם, הצורך בהגדלת תקציבים, היעדר ההשקעות של המוסדיים בהייטק, חיזוק החינוך הטכנולוגי והרצון להצמיח בישראל חברות גדולות.

במפגש נכחו גם יוסי מטיאס מחברת גוגל; פנחס בוכריס, ששימש כמנכ"ל משרד הביטחון והיום משקיע הון סיכון; יורם טיץ, שותף-מנהל ב -EY ישראל; תומר בר-זאב, מייסד ומנכ"ל איירון סורס; ועוד.

אחת ההצעות שעלו במפגש הייתה לרכז את המשאבים שמושקעים בתעשיית ההייטק, למשל רשות החדשנות, ישראל דיגיטלית ותמיכה באקדמיה תחת משרד אחד, בדומה לאופן שנהג שר האוצר משה כחלון עם המדיניות בתחום הנדל"ן. נציגי כחול לבן הדגישו במפגש כי צריך לאפשר את הצמיחה של תעשיית ההייטק, וכי הם מאמינים ברגולציה אחראית ומאוזנת. הם גם הדגישו כי קידום ההייטק הוא כלי לייצר הזדמנות ומוביליות חברתית, וכי המפתח לכך הוא חינוך.

קהילת ההייטק בארץ לא הייתה מעורבת בפוליטיקה באופן מסורתי, אך בשנה האחרונה ישנם סימנים לשינוי גם בארץ וגם בעולם. בעולם עובדי חברות הייטק מוחים נגד מכירת טכנולוגיית לצרכים צבאיים, משטרתיים ומודיעיניים. בישראל, שורה של חברות הייטק הודיעו על הצטרפותן למחאת הלהט"ב נגד האיסור על פונדקאות לזוגות גאים. כעת, המעורבות הפוליטית של הקהילה התחזקה אף יותר, כאשר בכירים בתעשייה יצאו בתמיכה במפלגה המתמודדת לבחירות בכנסת.

קשריו של גנץ הן לפוליטיקה והן לתעשיית ההייטק עלו לאחרונה לכותרות גם בדוח מבקר המדינה שפורסם לפני כשבוע, אשר קבע כי "יש טעם לפגם" בהחלטת המשטרה לרכוש את מערכות חברת המימד החמישי, בה גנץ כיהן כיו"ר, במהלך פטור ממכרז. עוד קבע המבקר כי המשטרה מסרה מידע מוטעה לוועדת מכרזים כדי לאשר את העסקה. בדצמבר האחרון חברת המימד החמישי פשטה את הרגל, פיטרה את עובדיה ונסגרה - וזאת לאחר שגייסה הון של עשרות מיליוני דולרים ממשקיעים.

*** גילוי מלא: יזהר שי, שותף בקרן קינן פרטנרס, כתב טורים ל"גלובס" במשך כעשור. עתה הוא מתמודד לכנסת במקום ה-20 ברשימת כחול לבן.