פסגות בהתייחסות חיובית לקורנית דיגיטל: הפוטנציאל גבוה מאוד, וכך גם רף הציפיות ממנה

אנליסט הטכנולוגיה עידו שגיא מעריך כי קורנית צפויה לדווח השנה על לקוחות חדשים בתחום ממנו נעדרה עד עתה - מותגי האופנה והספורט המובילים

"פוטנציאל החברה גבוה מאוד, אך גם רף הציפיות ממנה נמצא בעלייה מתמשכת, כפי שניכר מהתנהגות המניה", כך כותב עידו שגיא, אנליסט טכנולוגיה בבית ההשקעות פסגות על חברת קורנית דיגיטל.

החברה, יצרנית מערכות דפוס להדפסה על טקסטיל, השיקה השבוע מדפסת חדשה להדפסה על טקסטיל ובמקביל ערכה כנס משקיעים בישראל. בעקבות ההשקה והכנס כתב שגיא כי "המנכ"ל החדש, רונן סמואל, נכנס לתפקידו בקיץ האחרון לאחר קדנציה ארוכה ב-HP Indigo ונראה שטביעת האצבע שלו כבר מורגשת. הוא הביא עימו פרקטיקות של חברה אמריקאית ונראה שהאוריינטציה השיווקית של קורנית כבר מצויה בתהליך שינוי". לדבריו, החברה בוחרת היטב את תזמון ההשקות של מוצריה החדשים וממנפת אותן עם כנסים ומפגשי משקיעים. השקת המוצר הבא, Presto, צפויה בכנס גדול בתחום הדפוס הדיגיטלי כשלדברי שגיא, "החברה מתכננת שם תצוגת תכלית שתעלה לה קרוב למיליון דולר", כאשר בחברה מאמינים שהתערוכה היא מנוף שיווקי משמעותי.

על ההשקה הנוכחית, של המדפסת Poly Pro, הוא כותב שמדובר בפריצת דרך טכנולוגית, שממשיכה להגדיל את הפערים הטכנולוגיים בין קורנית  לבין כל מתחרה עתידית. לדבריו זהו מוצר בעל פוטנציאל צמיחה מהותי, כזה שמותגי ספורט מובילים צפויים להביע בו עניין רב. "תחום הפוליאסטר מהווה על-פי החברה כ-16% מכלל תחום הטקסטיל ושיעורי הרווח בו גבוהים יותר", מציין האנליסט.

בהתייחסות ללקוחות החברה מציין שגיא את Fanatics, אחד משני הלקוחות העיקריים של קורנית (לצד אמזון); פנאטיקס מייצרת ביגוד קבוצות ספורט לאוהדים והיוותה ברבעון האחרון כ-16% מהכנסות קורנית. לדבריו, פנאטיקס חתמה עם הסכם שיתוף פעולה עם וולמארט שחיובי עבור קורנית. הוא מציין שיש הערכות שפנאטיקס צפויה לבצע הנפקה ראשונית בוול סטריט, ובמידה שכך יהיה "יהיו אלו כמובן חדשות טובות, שכן ההנפקה צפויה להמשיך ולמנף את תוכניותיה הגלובליות של החברה".

שגיא מוסיף שבעקבות הכנס, הציפייה בשוק היא לצירוף של יותר מאשר לקוח מהותי אחד נוסף. "החברה ציינה שמספר מותגים נמצאים בתהליך מתקדם של בחינת מוצריה וכל אחד בנפרד יכול לספק הכנסות בסדר הגדול של הלקוחות הגדולים ביותר של החברה, אמזון ופנאטיקס", הוא כותב. "בניגוד לעבר, קורנית של היום כבר אינה צריכה להוכיח יותר למנהלי המותגים את יתרונות המודל שלה והחברה צפויה כנראה לדווח עד סוף השנה על לקוחות חדשים בתחום ממנו נעדרה עד עתה, מותגי האופנה והספורט המובילים".

שגיא מתייחס גם לנושא מכירות הדיו - "תמצית הטכנולוגיה של החברה" - כשלדבריו הדיו נחשב לאיכותי ביותר בתעשייה והמדפסות של קורנית עובדות רק עם הדיו של החברה, עובדה שיוצרת תלות של הלקוחות ומבטיחה לחברה הכנסות חוזרות - אשר צמחו פי 4 בשנים האחרונות.

מחיר הנעילה של מניית קורנית דיגיטל  עמד אתמול על כ-25.8 דולר - מחיר שיא שמשקף לחברה שווי של 905 מיליון דולר בנאסד"ק.