גם המאבטחים של ברק ואולמרט שותפים להצלחתם בקנאביס

"בחורינו המצוינים" בדרך הקנאביס: השבוע נודע שגם את אהוד אולמרט, ראש ממשלה ואסיר לשעבר, רוצים בעסקי הקנאביס • נוחי דנקנר לא מרגיש טוב ומבקש להשתחרר מוקדם • ומה עם הבחירות? • השבוע שהיה

קנאביס, חברות קנאביס, פעילות קנאביס / אילוסטרציה: Shutterstock
קנאביס, חברות קנאביס, פעילות קנאביס / אילוסטרציה: Shutterstock

"בחורינו המצוינים" בדרך הקנאביס. השבוע נודע שגם את אהוד אולמרט, ראש ממשלה ואסיר לשעבר, רוצים בעסקי הקנאביס. אחרי שאהוד ברק, קודם ראש ממשלה, שר ביטחון ורמטכ"ל, התחבר לאינטרקיור, מגיע אולמרט ליו ניבו. ברק הוא יו"ר, אולמרט "יועץ מקצועי" (כנראה בגלל סעיפים 225 ו-226 לחוק החברות, הקובעים שלא ימונה לכהונת דירקטור בחברה ציבורית או בחברה פרטית שהיא חברת איגרות חוב אדם שהורשע בפסק דין, אלא אחרי חמש שנים מיום מתן פסק הדין שבו הורשע).

הערה א'. בעלי החברה טענו שמינוי אולמרט הוא "התפתחות טבעית לאור ניסיונו העשיר בתחום הבריאות". אולמרט היה שר הבריאות בין יוני 1990 ליולי 1992, ואם לא די בזה, הוא משמש יו"ר "המועצה הציבורית לאורח חיים בריא", שהוקמה רק ביולי 2018.

הערה ב'. באפריל 2018, כשנה אחרי השחרור המוקדם מהכלא, פנו מייצגי אולמרט לנשיא ראובן ריבלין וביקשו למחוק את הרישום הפלילי שאמור ללוות אותו לאורך שנות ה"קלון" הקבועות בחוק, משום "תרומתו לביטחון המדינה". אילו נעתר הנשיא לבקשה, יכול היה אולמרט להיות יו"ר יו ניבו וגם דירקטור בחברות ציבוריות.

הערה ג'. גם ברק וגם אולמרט מלווים תמיד במאבטחים. לאחר שביולי 2018 הוחלט ופורסם כי בשל איומי חטיפה יזכו ראשי ממשלה קודמים לאבטחה אישית על חשבון המדינה, בארץ ובעת נסיעותיהם בחו"ל. שניהם אמורים לפעול בעולם למען חברות הקנאביס. על ברק אמרו שהוא "יוביל את אסטרטגיית הצמיחה הגלובלית של אינטרקיור". על אולמרט נאמר שהוא "יקדם התפתחותה העסקית של החברה בארץ ובעולם וילווה את החברה בכנסים ובגיוס משקיעים אסטרטגים". עכשיו דמיינו: מגיע אהוד א' או אהוד ב' לפגישה עסקית אצל משקיעים גלובלים גדולים וכבדים בחו"ל. מלפנים ומאחור אחד מבחורינו המצוינים, מהצד עוד בחור נאה, תמיר וקשוח, שכולם יודעים-מדמיינים מנין בא. לפני הפגישה הם גם סורקים את האזור בהדרת חשיבות. מה זה עושה למשקיעים? לכנסים? בקיצור, הקופה הציבורית הישראלית, שמממנת את האבטחה הכבדה, משלמת על הצלחות הקנאביס של ברק, אולמרט ואנשי העסקים שבפיקחות רבה גייסו אותם.

לא מרגיש טוב. נוחי דנקנר, טייקון הפירמידה הכי גדול שקם פה ונידון לשלוש שנות מאסר על הרצת מניות, ישב חמישה חודשים בבית הכלא ומבקש להשתחרר מיידית ממאסר. דנקנר מבקש רחמים מהנשיא ושחרור מיידי מטעמי בריאות. הנה מה שכתב אחד המכונה "אוהבים אותך" (טוקבק 95 מיום א' השבוע): "דנקנר היקר, אנחנו מחזיקים לך אצבעות. הצלחה שלך זה הצלחה שלנו. אל תשכח שעוד מעט אנחנו נכנסים. מאשימים אותנו בגניבה, שוחד ומכל טוב. זאת חוצפה. סומכים עליך, נשיא יקר, שתמשיך לעשות את תפקידך בנאמנות ולחון אותנו. אתה התקווה האחרונה שלנו". דנקנר כמובן לא ראשון, קדמו לו כמה וכמה אסירים פליליים "מכובדים" שחמקו מעונשים וממאסר לאחר שימוש במילת הקסם "רחמים" והוענק להם שחרור בתירוץ של "בריאות". אסירים חולים רגילים מאושפזים במרפאות בתי הכלא, נבדקים ומקבלים טיפולים גם בבתי חולים ובמכונים מחוץ לכלא, שאליהם הם מגיעים בליווי סוהרים. שחרור "מטעמי בריאות" הוא פריבילגיה גדולה שאיכשהו מגיעה בעיקר לידועני צמרת מחוברים ובעלי קשרים.

אוטיזם לעשירים. לקראת יום המודעות לאוטיזם, יום ב', נשלחה סקירה ממשרד העבודה והרווחה. מתברר שבעשור האחרון חלה עלייה חדה במספר האנשים הרשומים עם אוטיזם. רק בשנה החולפת חל גידול של 12% באוכלוסייה על הרצף, בהשוואה לשנה קודמת. עיקר העיקרים: 1. "ככל שדירוג האשכול החברתי-כלכלי גבוה יותר, כך עולה שיעור האנשים עם אוטיזם מקרב כלל התושבים". 2. "שיעור האנשים עם אוטיזם ביישובי אשכול 9 גבוה פי 3 משיעור זה ביישובי אשכול 1". 3. "שיעור גבוה באופן יחסי נרשם במחוז המרכז. שיעור נמוך יחסית נרשם במחוז דרום. שיעורים בינוניים נרשמו במחוזות ירושלים והצפון". במגזר הערבי והדרוזי המצב עוד יותר גרוע. הבעיה המרכזית היא היעדר אבחון בגלל היעדר ידע, מודעות ואכפתיות של עובדי הרווחה ברשויות, אחיות טיפת חלב ורופאי הילדים במערכת הבריאות, גננות, מורים ומורות במערכת החינוך. מי שמע את בנימין נתניהו, בני גנץ, אבי גבאי, אריה דרעי, משה גפני, יעקב ליצמן, אורלי לוי-אבקסיס, משה פייגלין, איימן עודה ושכמותם מתייחסים לזה בנאומי הבחירות שלהם?

רק עוד כמה יממות. אחר כך בחירות. מיום רביעי הבא יהיה הרבה יותר מעצבן - הנצים, המלכלכים, המקללים והמשמיצים יתיישבו סביב שולחנות ערוכים, יחייכו זה לזה ויחלקו ביניהם את השלל. קוראים לזה קואליציה.

מדברים נגד הלוביסטים. ח"כים יוצאים שרואיינו במסגרת סדרת הכתבות של "גלובס" "קריאה אחרונה. הח"כים שלא נפגוש בכנסת הבאה", ציינו את הלוביסטים המציפים את הכנסת בשליחות בעלי האינטרסים כאחת התופעות הפסולות, המכוערות והמזיקות ביותר. אז איך קורה שמספר השתדלנים הרשומים באפריל 2015, פתיחת הכנסת הנוכחית, היה 91, ובינואר 2019, מועד פיזורה, הגיע ל-176, כלומר קפץ ב-93% (ממצאי העמותה לדמוקרטיה שפורסמו השבוע)? הרי אם הם לא היו מצליחים ומרוויחים, כלומר, משנים ומכוונים את דעת הח"כים, יוזמים ומעבירים חוקים חדשים (מה המחיר היום של העברת חוק חדש בכנסת?), מעוותים חוקים ותקנות באופן שיהיה נוח לקליינט - הם היו נעלמים, בטח לא גדלים ומשגשגים.

"גלובס" בדרכים. צפון ודרום. השבוע גם אני יצאתי החוצה ממרכז הפריבילגיות הלאומי המכונה תל אביב, במסגרת מסע הבחירות של "גלובס" "מצביעים כלכלה וחברה". שמענו, דיברנו, ראיינו, הקלטנו, שידרנו, צילמנו, כתבנו הכול. מסקנה אישית פרטית: שני עולמות. שפה אחרת, שיקול דעת אחר, נשמה אחרת - בין "מרכז" שתודעתו מתרכזת בצומת רוטשילד פינת הסיטי לבין "פריפריה" שהיא כל המיליונים הרבים מסביב ומעבר. כל מילה, כותרת, הבעה, דעה ו"דאחקה" יהירה ומתנשאת מאלה שגורפים את ליבת תענוגות הארץ מקפיצה, מרתיחה ומייצרת אמוציות עמוקות וקשות. התוצאות: לפנות בוקר, יום רביעי הקרוב.