אירונאוטיקס תימחק מבורסת ת"א: אושר המיזוג עם חברה פרטית

אסיפת בעלי המניות אישרה הערב, ברוב של 99.7%, את ההסכם למיזוג בין החברה לחברה פרטית בבעלותם המלאה (בחלקים שווים) של החברה הממשלתית רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו

עמוס מתן, מנכ"ל אירונאוטיקס / צילום: איל יצהר
עמוס מתן, מנכ"ל אירונאוטיקס / צילום: איל יצהר

אסיפת בעלי המניות של אירונאוטיקס אישרה הערב, ברוב של 99.7%, את ההסכם למיזוג בין החברה לחברה פרטית בבעלותם המלאה (בחלקים שווים) של החברה הממשלתית רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו.

עם השלמת המיזוג תהפוך אירונאוטיקס לחברה בת (100%) פרטית של הרוכשות, ומניותיה ימחקו ממסחר בבורסה של תל אביב.

רפאל וסטולרו הציעו לרכוש את יצרנית המל"טים מיבנה לפי שווי של 850 מיליון שקל. זאת לעומת שווי שוק נוכחי של כ-790 מיליון שקל לאירונאוטיקס, לאחר עלייה של 120% בתוך כשלושה חודשים בלבד. עם זאת, השווי הנוכחי שאליו זינקה המניה עדיין נמוך בכ-20% ממחיר ההנפקה של אירונאוטיקס  ביוני 2017 בת"א - שבוצעה בדרך של הצעת מכר.

אירונאוטיקס, אותה מוביל המנכ"ל עמוס מתן, עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק מערכות מוטסות לא מאוישות (מל"טים), מערכות אלקטרואופטיות (באמצעות החזקה של 50% בחברת קונטרופ) ומערכות תקשורת.

המכירה לרפאל וסטולרו מקבעת רווח עצום עבור איש העסקים אהרון פרנקל, שביצע בחודשים האחרונים מסע רכישות אגרסיבי של מניות אירונאוטיקס, והגיע להחזקה של 31.7% בחברה. בשבוע שעבר רכש פרנקל עוד 1.4% ממניות אירונאוטיקס, בהשקעה של כ-10 מיליון שקל.

פרנקל (61), שעיקר פעילותו בתחומי הנדל"ן והתעופה, החל באיסוף מניות אירונאוטיקס בשבוע האחרון של דצמבר, עת הגיעה המניה לשפל, לאחר שצנחה ביותר מ-60% מאז ההנפקה. בעקבות הרכישות של פרנקל זינקה המניה בכ-124%. עד היום השקיע פרנקל כ-170 מיליון שקל ברכישת מניות אירונאוטיקס, ששווי השוק הנוכחי שלהן הוא כ-250 מיליון שקל, כך שהוא מורווח "על הנייר" כ-80 מיליון שקל על החזקתו בחברה.

אירונאוטיקס נשלטת בידי הקרנות KCPS, בראשית וויולה, המחזיקות בסה"כ כ-36% מהמניות (לאחר שמכרו בהנפקה מניות בהיקף של יותר מ-400 מיליון שקל). מנורה מבטחים היא כיום הגוף המוסדי היחיד עם החזקה משמעותית בחברה (9.6%).

על אירונאוטיקס עברה שנה מטלטלת. החברה רשמה ב-2018 הפסד תפעולי של כ-1 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 16 מיליון דולר ב-2017. בשורה העליונה הציגה החברה ירידה של 5% בהכנסות, לרמה של כ-141 מיליון דולר, ובשורה התחתונה דיווחה על הפסד נקי של 1.5 מיליון דולר אשתקד, לעומת רווח של 5.7 מיליון דולר ב-2017.