עיריית רמת-גן אישרה את הקמת המגדל הגבוה בישראל

המגדל, שתקים הבורסה ליהלומים על שטח בבעלותה, יכלול 120 קומות, ובסמוך לו שני גורדי שחקים בני 88 ו-77 קומות • התוכנית, שנערכה ע"י משרד ישר אדריכלים, תועבר לבחינת הוועדה המחוזית

בורסת היהלומים הישראלית ברמת-גן / צילום: שאטרסטוק
בורסת היהלומים הישראלית ברמת-גן / צילום: שאטרסטוק

אקזיט לבורסה ליהלומים: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת-גן, אישרה בשבוע שעבר את הקמת המגדל הגבוה בישראל - "מגדל 120", ושני גורדי שחקים נוספים במתחם הבורסה ליהלומים בעיר.

מדובר בתוכנית שחלה על קרקע בבעלות הבורסה ליהלומים הממוקמת בין שטח הבורסה הנוכחית לבין תחנת הרכבת סבידור תל-אביב ומטרתה להרחיב את מתחם הבורסה ליהלומים נוסף על שלושת המגדלים הקיימים.

בעבר נועדה התוכנית להרחבת המתחם לכלול שני מגדלים חדשים, אחד מהם בן 11 קומות.

המגדל הגבוה בישראל / הדמייה: ישר אדריכלים
 המגדל הגבוה בישראל / הדמייה: ישר אדריכלים

ראש עיריית רמת-גן כרמל שאמה הכהן החליט עם כניסתו לתפקיד להרחיב את התוכנית, ולהקים שלושה מגדלים חדשים במקום שניים, את המגדל הגבוה יותר החליט שאמה להגדיל מ-111 קומות ל-120 קומות, מגדל נוסף יכלול 88 קומות ומגדל נוסף 77 קומות. חלק משטחי המשרדים ישרתו את משרד הבורסה ליהלומים וחלקם יושכרו לעסקים שונים.

נשיא הבורסה ליהלומים יורם דבש מסר כי "ישראל היא אחד מארבעת המרכזים הגדולים בעולם למסחר ביהלומים במתחם הבורסה, ובבנייני הבורסה עוברים מידי יום יותר מעשרת אלפים בעלי עסקים ועובדים, והמספר צפוי לגדול עם הקמת מפעלי הליטוש החדשים שמתוכננים לקום בתוך מתחם הבורסה. היהלומנים זקוקים לסידורי אבטחה קפדניים של הבורסה, הטובים מסוגם בעולם, ומעדיפים לבצע את עסקיהם במתחם עסקים גדול אחד שבו עומדים לרשותם כל השירותים".

המגדל הגבוה בישראל. / הדמיה: ישר אדריכלים
 המגדל הגבוה בישראל. / הדמיה: ישר אדריכלים

ראש עיריית רמת-גן כרמל שאמה הכהן מסר כי "המתחם החדש יכלול את מגדל הדגל של מדינת ישראל, שיהייה שער הכניסה לרמת-גן".

מגדל 120 יהיה הגבוה בישראל, ו"יעקוף" גם את מגדל "בין ערים" שיוקם בתל-אביב ושאמור לכלול 100 קומות. התוכנית כפופה לאישור הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז תל-אביב, שתחליט האם להפקיד את התוכנית להתנגדויות הציבור. את התוכנית ערך משרד ישר אדריכלים.