אג"ח מטומי מזנקות: קיבלה הצעה לרכישת מניותיה בטים אינטרנט ב-36 מיליון דולר

ההצעה משקפת לחברה שווי של 40 מיליון דולר, נמוך משמעותית מזה ששילמה מטומי • קבלת ההצעה תאפשר למטומי להחזיר את מלוא החוב למחזיקי האג"ח שלה, אך תותיר אותה ללא כל פעילות • אג"ח מטומי זינקו בכ-80% מאז נובמבר • אסיפת מחזיקי האג"ח של מטומי תתכנס מחר

מטומי / צילום: גיא אסיאג בלום
מטומי / צילום: גיא אסיאג בלום

לפני כמה חודשים נקלעה חברת האינטרנט מטומי  לסחרור, כאשר הייתה אמורה לשלם כ-18 מיליון דולר עבור החזקה של 10% ממניות החברה הבת הגרמנית, טים אינטרנט (Team Internet), ולהגיע לבעלות מלאה בה. ואולם, על רקע החשש שהתשלום יפגע ביכולתה לשרת את החוב למחזיקי האג"ח, שמהם גייסה 103 מיליון שקל בתחילת 2018, החברה לא העבירה את הסכום והחלה בדיונים לקראת הסדר חוב, שעליו הסכימו הצדדים בינואר. 

כעת עולה על הפרק אפשרות חדשה: מטומי דיווחה בסוף השבוע על קבלת הצעה לרכישת טים אינטרנט בתמורה ל-36 מיליון דולר. עסקה כזאת, אם אכן תצא אל הפועל, תאפשר לחברה להחזיר את החוב לנושיה, אך תותיר אותה ללא כל פעילות.

מטומי מכרה בחודשים האחרונים את כל הפעילויות האחרות שלה ונותרה רק עם טים אינטרנט, שעוסקת במוניטיזציה לדומיינים באינטרנט, באמצעות פרסום בהם. ההצעה לרכישת טים אינטרנט מגיעה מבעלי מניות המיעוט (10%) בחברה הגרמנית, מהם נרכשו מניות החברה על ידי מטומי - קבוצת Rainmaker, לצד קרן פרייבט אקוויטי גרמנית. הסכום שתקבל מטומי בעסקה ישמש אותה בראש ובראשונה לתשלום החוב למחזיקי האג"ח, שהיקפו עומד כיום על כ-101 מיליון שקל. עסקה כזאת כפופה לאישור מחזיקי האג"ח של מטומי ולביצוע בדיקת נאותות על ידי הרוכשים, וכן לחתימה על הסכם סופי.

מטומי נסחרת בבורסות לונדון ובת"א בשווי 25 מיליון שקל בלבד אחרי ירידה של 98% במחיר המניה מאז ההנפקה הראשונית בלונדון בשנת 2014. מטומי אג א  החברה מזנקת היום 25% לתשואה של 13%. מאז השפל בנובמבר זינקו האג"ח בקרוב ל-80%.

מטומי רכשה את ההחזקות בטים אינטרנט באופן מדורג החל משנת 2014. הסכום הראשון שהועבר שיקף לחברה הבת שווי של 54 מיליון דולר ולאחר מכן עלה הסכום ל-105 מיליון דולר ול-185 מיליון דולר. ההצעה של Rainmaker לרכוש את Team Internet משקפת לחברה שווי נמוך משמעותית - של 40 מיליון דולר (תשלום של 36 מיליון דולר עבור 90% מהמניות). נוסף על קבלת 36 מיליון דולר, העסקה תחסוך למטומי את התשלום בסך 18 מיליון דולר שהיא הייתה צריכה לשלם עבור ה-10% הנותרים, וכן הוצאות נוספות הקשורות לחברה.

אסיפת מחזיקי האג"ח של מטומי, שתתכנס מחר, צפויה לקבל עדכון מנציגי החברה בדבר מזכר ההבנות שאליו הגיעו מטומי ו-Rainmaker.

הפעילות של טים אינטרנט סיכמה את 2018 עם ירידה של 28.3% בהכנסות ל-75.6 מיליון דולר ועם EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 14.2 מיליון דולר, ירידה של 42% מ-2017. מטומי סיכמה את 2018 עם הכנסות של 88.7 מיליון דולר (כולל פעילויות שהופסקו במהלך השנה) - ירידה של 54.4% לעומת 2017 ועם EBITDA מתואם של 7 מיליון דולר, ירידה של 62.8%. ההפסד הנקי מפעילויות נמשכות היה 6.9 מיליון דולר, וההפסד הנקי הכולל היה 46.6 מיליון דולר.