מתברר שבתעשיית הקנאביס השם "אהוד אולמרט" שווה 35 מיליון שקל

אמנם בעולמות הפוליטיקה והמשפט שמו של אולמרט לא זוכה לפופולריות רבה בימים אלה, אבל מתברר כי עבור משקיעי הקנאביס הוא שווה הרבה מאוד כסף • ביום פרסום ההודעה על מינויו של רה"מ לשעבר ליועץ לחברת יו ניבו, זינקה המניה ב-37% והוסיפה 35 מיליון שקל לשווי החברה באותו יום

אהוד אולמרט / צלם: נועם מושקוביץ'
אהוד אולמרט / צלם: נועם מושקוביץ'

רבים טוענים כי סקטור חברות הקנאביס בבורסה בתל אביב נהפך זה מכבר לבועה, עם שווי מצרפי של יותר מ-3 מיליארד שקל, שאינו נתמך בינתיים בנתונים כלכליים. אחד הסממנים של ההייפ במניות הקנאביס הוא תגובתן הפרועה להודעות על מינוי דמות ידועה כזו או אחרת לתפקידי ניהול וייעוץ בחברות הללו.

ביום רביעי האחרון דיווחה חברת הקנאביס יו ניבו  על מינויו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לתפקיד יועץ בחברה. אמנם בעולמות הפוליטיקה והמשפט, שמו של אולמרט לא זוכה לפופולריות רבה בימים אלה, אבל מתברר שעבור משקיעי הקנאביס הוא שווה הרבה מאוד כסף. ביום פרסום ההודעה עלתה מניית יו ניבו ב-37% - תוספת ערך של 35 מיליון שקל לשוויה לעומת מחירה בתחילת אותו יום.

תנאי העסקתו של אולמרט ביו ניבו טרם פורסמו בדיווח לבורסה, אך החוזה שלו דומה להפליא לזה של ראש ממשלה אחר בדימוס שנכנס עוד לפניו לענף הלוהט - יו"ר חברת אינטרקיור אהוד ברק: שניהם ירוויחו 10,000 דולר לחודש עבור 40 שעות עבודה לפחות, ושניהם יקבלו אופציות למניות המהוות 3.7% מהחברה, הניתנות למימוש לאורך שנתיים (אלה של ברק כבר שוות עשרות מיליוני שקלים). עם זאת, בניגוד לברק, אולמרט מנוע מלתפקד כיו"ר חברת קנאביס משום שהורשע בעבר בפלילים.

נזכיר כי לאחר המינוי של ברק באינטרקיור החל גל של מינוי בכירים לשעבר, בעיקר מעולמות הביטחון והפוליטיקה, לתפקידי ניהול בחברות קנאביס. הללו נוהגות להסביר כי גם מי שאין לו נגיעה לתחום, כמו אולמרט למשל, יכול "לפתוח דלתות" לחברה בארץ ובחו"ל ולתרום לה מיכולות הניהול שלו. 

הקשר בין אולמרט לבין יו ניבו נוצר באמצעות עידו חג'ג', מבעלי השליטה בקבוצת חג'ג' העוסקת בייזום נדל"ן, שמחזיק כיום כ-5% ממניות חברת הקנאביס. חג'ג' אף תרם לעליית המניה בשבוע שעבר כשהגדיל את החזקותיו בחברה תמורת מיליוני שקלים ובמחיר הגבוה ממחיר הפתיחה של המניה באותו בוקר. 

כמו רוב חברות הקנאביס הנסחרות בת"א, גם יו ניבו עדיין אינה רושמת הכנסות. היום דיווחה כאמור החברה, כי סיימה הקמת מפעל ייצור, וכי היא מצפה לאישור משרד הבריאות להפעילו, כנראה זמן קצר אחרי פסח. 

שוק הקנאביס הישראלי צפוי לגלגל מייד אחרי רפורמת הקנאביס כמה עשרות מיליוני שקלים, עם פוטנציאל לצמיחה בהמשך של עד כמה מאות מיליוני שקלים בשנה בשיא. קבלת אישור למפעל עשויה לאפשר ליו ניבו לייצא קנאביס כשיוסדר היצוא שכבר אושר עקרונית.

יו ניבו הוקמה ע"י גולן ביטון, בעל השליטה (27%) בחברה. ביטון שימש בתפקידו הקודם כאחראי על תיאומים כלכליים בין עובדים פלסטיניים לבין חברות בנייה ישראליות במשרד ראש הממשלה.