פלוריסטם גייסה 20 מיליון דולר בדיסקאונט; המניה ירדה לשפל של חמש שנים

הירידות במניית החברה בשנה האחרונה, כ-57% מאז אפריל האחרון, לא נבעו מחדשות שליליות דרמטיות בחברה, אלא מכך שהיא מגייסת שוב ושוב וטרם הגיעה להכנסות • כעת פלוריסטם מתאוששת בכ-4% בת"א

חברת תאי הגזע פלוריסטם  גייסה ביום חמישי 20 מיליון דולר לפי מחיר של 0.7 דולר למניה, בתוספת אופציה אחת במחיר מימוש דומה. מחיר המניה היווה דיסקאונט של 19% על מחיר השוק עוד לפני גילום ההנחה הגלומה באופציות, שהיו עמוק בתוך הכסף כבר בבוקר העסקה וניתנות למימוש מיידי. ביום חמישי ירדה מניית פלוריסטם בנאסד"ק 32%, ובשישי נסחרה ללא שינוי משמעותי. שווי החברה היום הוא 67 מיליון דולר.

ההנפקה הנוכחית בוצעה בדיסקאונט עמוק מכפי שהתרגלה אליו החברה בהנפקות ההון התדירות שביצעה בעבר. בהתאם, מניית החברה נסחרת בשפל שלא ראתה מזה חמש שנים לפחות. הירידות במניית החברה בשנה האחרונה, כ-57% מאז אפריל האחרון, לא נבעו מחדשות שליליות דרמטיות בחברה, אלא מכך שהיא מגייסת שוב ושוב וטרם הגיעה להכנסות. כמו כן לא דיווחה החברה עדיין על תוצאות טובות מניסוי קליני גדול. בינתיים, ההפסד המצטבר כבר עומד על 233 מיליון דולר נכון לסוף 2018.

קצב שריפה של 17 מיליון דולר

בתקופה זו לחברה היו 18 מיליון דולר בקופה וקצב שריפת המזומנים שלה במחצית השניה של 2018, היה 17 מיליון דולר. פלוריסטם מתחזקת מפעל תאי גזע מרשים בחיפה, המייצר מוצרים לניסויים הקליניים שלה, אך בינתיים אין לה הכנסות מפעילות זו. החברה דיווחה בעבר כי תוכל למכור מוצרים בתחום הטיפול בקרינה תחת פרוטוקול ניסיוני, אולם לא רשמה מכך עד כה הכנסות משמעותיות. כך גם לגבי הסכם שיתוף פעולה עליו חתמה החברה לפני כשנה עם תאגיד המחקר תרמו פישר. ההסכם עשוי להכניס לחברה הכנסות מסוימות ממכירת יכולות וידע לחברות אחרות המפתחות מוצרים בתחום תאי הגזע - אך זה עוד לא קרה בפועל.

על פי התשקיף שפרסמה פלוריסטם לקראת ההנפקה, תוצאות ניסוי שלב III באינדיקציה המובילה שלה, חסימה מלאה של כלי דם בגפיים, צפויות ב-2020 עבור אירופה וב-2021 עבור ארה"ב. בנוסף עורכת החברה ניסוי בהחלמה משבר בירך וצפויה לפרסם תוצאות לקראת סוף 2020 או תחילת 2021.

את ההנפקה הנוכחית הוביל בנק ההשקעות לנדנברג ת'למן, יחד עם H.C. Wainwright Maxim, ו-Lifesci capital. היועצים הישראלים בהנפקה היו רוסריו קפיטל ועורכי הדין שליוו את ההנפקה היו עודד הר-אבן, רון בן-בסט ורעות אלפיה ממשרד עורכי הדין ZAG-S&W.