אבי מזרחי פורש מאלביט; “דרכו החדשה תלויה בהצלחה של גנץ בבחירות”

בין מזרחי לגנץ קיימת היכרות ארוכת-שנים • מזרחי אף הופיע בימים האחרונים במסגרת משדרי תעמולת הבחירות של כחול לבן וקרא להצביע לגנץ, מתוך היכרות של כ-30 שנות שירות משותף בצה"ל • מזרחי פרש משורות צה"ל בתחילת 2013, ובתפקידו האחרון שימש כאלוף פיקוד המרכז

בניין אלביט / צילום: איל יצהר
בניין אלביט / צילום: איל יצהר

אחרי שש שנים כסמנכ"ל בכיר באלביט מערכות, האלוף (במיל') אבי מזרחי הודיע בימים האחרונים לנשיא ולמנכ"ל החברה, בצלאל (בוצי) מכליס, כי החליט לפרוש משורותיה.

גורמים בסביבתו של מזרחי העריכו, כי דרכו החדשה תיקבע בהתאם לתוצאות הבחירות הקרובות לכנסת, ובמידת הצלחתו של מועמד כחול לבן לראשות הממשלה, בני גנץ.

בין מזרחי לגנץ קיימת היכרות ארוכת-שנים. מזרחי אף הופיע בימים האחרונים במסגרת משדרי תעמולת הבחירות של כחול לבן, וקרא להצביע לגנץ, מתוך היכרות של כ-30 שנות שירות משותף בצה"ל.

מזרחי פרש משורות צה"ל בתחילת 2013, ובתפקידו האחרון שימש כאלוף פיקוד המרכז. כחצי שנה לאחר שחרורו הוא נקלט באלביט מערכות, לתפקיד בכיר באגף השיווק הבינלאומי של החברה, ובמסגרתו ייצג את קו המוצרים שלה ללקוחותיה ברחבי העולם. עם כניסתו לאלביט, הבהירה החברה כי בשנת כהונתו הראשונה בתפקיד מזרחי לא יעסוק בנושאים הקשורים לצה"ל, וזאת כדי לשלול חשש לניגודי עניינים.

במהלך השנים האחרונות קידם את פעילות אלביט בהודו ובאסיה פסיפיק, ובשנה האחרונה היה אמון גם על ניהול השוק הישראלי של החברה. בתקופה זו עסקה אלביט בפעילויות נרחבות בשוק המקומי, שתי המרכזיות שבהן היו רכישת תע"ש מהמדינה, וקידום פרויקט הפיתוח של התותח המתנייע הבא של צה"ל.

ל"גלובס" נודע, כי בעקבות ההחלטה של מזרחי לפרוש מאלביט, פועלת החברה לשינוי מתכונת הפעילות של אנשיה מול הודו ואסיה פסיפיק, וזאת תוך חלוקה מחודשת של התחום בין מספר בכירים בחברה.
נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל מכליס, אמר ל"גלובס": "אבי מזרחי איפשר לנו להבין טוב יותר את הצרכים הביטחוניים בעולם ותרם רבות למיצוב של אלביט בשוקי אסיה פסיפיק".