סמוטריץ': "החינוך והמשפטים יהיו שלנו"; הליכוד: "שקר מוחלט"

יו"ר האיחוד הלאומי אמר בכנס פעילים כי "היו לנו סיכומים מאוד ברורים עם נתניהו, שני תיקים בכירים" • גנץ: "ישאל את עצמו כל אזרח ישראלי אם הוא מוכן שחינוך ילדיו יופקד בידי כהניסטים גזענים המובילים אג'נדה של שנאה פנימית"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' / צילום: אוריה תדמור
ח"כ בצלאל סמוטריץ' / צילום: אוריה תדמור

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', המוצב כמספר 2 באיחוד רשימות הימין, אמר בכנס פעילים סגור כי תיק החינוך יהיה בידיו אחרי מערכת הבחירות. בהקלטת אודיו ברורה, שפרסמה הערב דפנה ליאל בערוץ 12, נשמע סמוטריץ' אומר: "חברים, אני לא חושב שאני מחדש לכם משהו, זה כבר התפרסם יותר מפעם אחת, היו לנו סיכומים מאוד ברורים עם נתניהו, שני תיקים בכירים. לכולם ברור שהכוונה להשאיר בידיים שלנו את החינוך והמשפטים; זה גם לא, לא דרישה מוגזמת, זה שני תיקים שהיו שלנו, אני מזכיר, זה לא נפתלי בנט קיבלו אותם באופן אישי, תיקים שהיו שלנו, נשארים שלנו, זה הסיכום, אני מציע לא להיבהל מההכחשות של נתניהו, כל אחד ושיקולי הקמפיין שלו, זה בסדר גמור".

סמוטריץ' מיהר לפרסם הודעת תגובה הדוחה את הפרסום ומאשימה את השמאל בביצוע ההקלטה."הדברים נאמרו בשיחה פרטית שקיימתי עם פעילים. אחד מהם היה ככל הנראה שתול של השמאל שלא בוחל בשום שיטה כדי להפיל את שלטון הימין ולפגוע בציונות הדתית".

באותה הנשימה בתגובתו של סמוטריץ' הוא גם הודה בנכונות הפרסום ואמר "לאורך כל מערכת הבחירות הבהרנו שתיקי החינוך והמשפטים חייבים להישאר בידיים שלנו. הם שלנו בקדנציה האחרונה והם יישארו שלנו", והוסיף שהוא מאשים את נתניהו, מראש, בכך שלקח להם את המנדטים ו"זורק את הציונות הדתית מתחת לגלגלי האוטובוס".

בליכוד אמרו לערוץ 12 שהדברים הם "שקר מוחלט, תיק החינוך יישאר בידי הליכוד".

מפלגת כחול לבן גם פרסמה הודעה. בני גנץ אמר: "קלטות סמוטריץ' מזעזעות ומסוכנות. ישאל את עצמו כל אזרח ישראלי אם הוא מוכן שחינוך ילדיו יופקד בידי כהניסטים גזענים המובילים אג'נדה של שנאה פנימית. ההודאה של סמוטריץ' על עסקה סודית עם נתניהו לקבל את משרדי החינוך, המשפטים וביטחון הפנים היא איום ישיר על המשטר הדמוקרטי, ומביאה אותנו לפתחו של עידן חשוך ומסוכן. מי שמצביע לנתניהו מצביע למעשה לסמוטריץ' ובן גביר. רק הצבעה לכחול לבן בראשות בני גנץ תעצור את ההידרדרות המסוכנת הזו".