האם התעשיין יצליח במקום שבו נכשלו המפקדים? מיכה מייקסנר מונה למנכ"ל רכבת ישראל

זהו הניסיון השני של מייקסנר, אל"מ במילואים, להתמודד על התפקיד • מרבית ניסיונו של מייקסנר הוא בניהול מפעלי תעשייה ולא בתפעול מערכות תחבורה • המנכ"ל החדש ייכנס לתפקידו ברכבת ישראל בתקופה קשה לחברה, שסיימה את 2018 בהפסד של 330 מיליון שקל

מיכה מייקסנר / צילום: איל יצהר
מיכה מייקסנר / צילום: איל יצהר

מינוי מפתיע לתפקיד מנכ"ל הרכבת. דירקטוריון רכבת ישראל אישר היום (ד') את מינויו של מיכה מייקסנר, המועמד המומלץ של ועדת האיתור, לתפקיד מנכ"ל החברה. על המינוי לקבל כעת אישורי שרי התחבורה והאוצר הבאים, לאחר התייעצות עם הועדה לבחינת מינויים בשירות הציבורי.

לפי הודעת הרכבת, מייקסנר (61) נבחר בזכות התאמתו לתפקיד, וכי "ועדת האיתור לתפקיד התרשמה, בין היתר, מיכולות המנהיגות והובלת צוותי הנהלה והנעת העובדים שלו".

ברכבת מציינים כי החזון שלו הרשים את ועדת האיתור וכי יש לו ניסיון "בניהול מצבים מורכבים ומשברים, בין השאר גם בתחום יחסי העבודה". אולם, מרבית ניסיונו של מייקסנר הוא בניהול מפעלי תעשייה ולא בתפעול מערכות תחבורה. חברת "מרכבים", אותה ניהל כ-12 שנים, אמנם פועלת בתחום התחבורה, אך כספקית של אוטובוסים למפעילות אחרות. מייקסנר גבר, בין היתר, על המשנה למנכ"ל חברת החשמל לשעבר, יצחק בלמס ועל בני לביא, ששימש בעבר כממלא מקום מנכ"ל הרכבת. בצה"ל שימש מייקסנר, בתפקידו האחרון, כראש הרשות לפיתוח טנק המרכבה.

מייקסנר ייכנס לתפקידו בתקופה קשה לחברה, שסיימה את 2018 בהפסד של 330 מיליון שקל. יהיה עליו לקדם את הרכש לקרונות וקטרים, שנחשף ב"גלובס", לקדם את התוכנית להסבת המסילות לחשמל, שנמצאת באיחור ניכר ולהתמודד עם ועד עובדים מיליטנטי שמשבש את העבודה ברכבת. תוכניות הפיתוח של החברה כוללות גם הוספת מערכת איתות חדשה, בניית מסילה במקביל לכביש 6 והוספת מסילה נוספת בציר איילון העמוס. זאת, בשעה שהחברה מתקשה לספק את השירות היומיומי לחברה בשל מחסור בקרונות ועומס על המסילות.