700 אלף שקל קנס לפלאפון בגלל שלא סיפקה הגנה לקטינים

לדברי משרד התקשורת, פלאפון הפרה הוראות הנוגעות להגנה על קטינים מפני אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט

נתי כהן  / צילום:  איל יצהר
נתי כהן / צילום: איל יצהר

משרד התקשורת לוקח ברצינות את נושא ההגנה על קטינים בגלישה ממכשירים סלולריים, והיום (ה') הוא מודיע לפלאפון על כוונתו להטיל עליה עיצום כספי בסך של כ-700 אלף שקל. לדברי המשרד, החברה הפרה הוראות הנוגעות להגנה על קטינים מפני אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט.

מינהל הפיקוח והאכיפה במשרד התקשורת ביצע 10 עסקאות פרונטליות (כ"לקוח סמוי") במרכזי שירות ומכירה או בנקודות מכירה של פלאפון, שבמהלכן הצטרפו לתוכנית תעריפים, הכוללת גלישה באינטרנט, אותה הציגו כמיועדת לקטין בן 9-10.

בתשע מתוך 10 העסקאות שבוצעו (90%) הנציג לא יידע את המפקח במהלך העסקה בדבר אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים באינטרנט ואפשרויות ההגנה מפניהם, לרבות בדבר אמצעים טכנולוגיים המיועדים לסינון אתרים או תכנים כאמור. המידע האמור לא נמסר למפקח, למרות שתוכניות התעריפים בכל העסקאות כללו שירות גלישה באינטרנט, והמפקח הדגיש כי העסקה מיועדת לקטין בגיל 9-10.

מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, מסר: "במטרה למנוע פגיעה בקטינים, ימשיך משרד התקשורת לפעול בכל דרך כדי להגביר את המודעות בקרב הציבור לגבי הסכנות הקיימות באינטרנט ולגבי זכותם של הלקוחות לדרוש מן החברות ולקבל ללא תשלום תוכנת סינון נגד אתרים פוגעניים".

מהמשרד נמסר בשל תיקון חוק התקשורת, שנכנס לאחרונה בתוקף, סכומי העיצומים הוכפלו, והם עתה מרתיעים יותר.

מפלאפון נמסר בתגובה: "כפי שעולה מדוח משרד התקשורת, מדובר בבדיקות שנערכו לפני 3 שנים. בזמן זה החברה טיפלה בנושא לעומק, חידדה ותדרכה את נהלים והנציגים בעניין. בכוונת החברה להגיש את טיעוניה למשרד".