בחירות בהתרסה: ה"מודרים" שוב דחפו אצבע לעין של הפריבילגים

נתניהו ישאיר את קודקודי הביטחון של כחול לבן להתבוסס במשכן הכנסת ולהתייבש בוועדות • האם כחלון יחזור למשרד האוצר שוב? • ליברמן ונתניהו הם הזוג הכי ותיק והכי צמוד בשכונה • לפיד "ימרר" לנתניהו את החיים • ולמפלגת העבודה - בדקתם? אולי זה בכל זאת אתם ורק אתם? • השבוע שהיה

בחירות 2019 / צילום: שלומי יוסף
בחירות 2019 / צילום: שלומי יוסף

בחירות בהתרסה. המתקשים העמלים שוב דחפו אצבע לעין של הפריבילגים. שכונות העושר וה"מסודרים" שוב בחרו בצד שמתאים להם, המציג עצמו בשיח המתנשא כ"לוחמי הדמוקרטיה ושלטון החוק", כ"חברתי", כבעלי "דאגה עמוקה לעניים ולאי-שוויון". כל האחרים - אלה שאין להם בכיר "לגשת" אליו, עם תוחלת חיים מקוצרת, תעסוקה מוגבלת ותקציב חינוך נמוך; אלה שמודרים מרפואה ציבורית סבירה וחסרים פרוטקציה הנובעת מקשרי הון ושלטון שוב הראו להם: אתם אולי אליטות בעיני עצמכם, אבל אנחנו, מי שאתם מכנים בזלזול "הם", "פשיסטים", "לא שפויים", "אנטי-דמוקרטים", בוחרים במכוון את מי שאתם הכי שונאים. כי ביבי זה אני. אתה רוצה ראש ממשלה שיש המלצה להעמידו לדין פלילי על שוחד? שאלתי את א', עובד מפעל, בעל משפחה, שמתגורר רחוק מתל אביב. "את צוחקת? מי מאמין לפרקליטות, למשטרה, לבית המשפט, וגם, תסלחי לי, לך בתקשורת. כולכם חזקים על חלשים, מדברים נגד שחיתות ועושים פרוטקציה לחברים שלכם. אתם מתנכלים לביבי ומתנכלים לנו. לכן אני והחברים שלי תמיד נצביע איתו".

ממשלת אחדות? נתניהו ישאיר את קודקודי הביטחון של כחול לבן להתבוסס במשכן הכנסת ולהתייבש בוועדות. בלי ג'ובים. לא יו"ר, לא דירקטור, אסורים על חברות הקנאביס, הטכנולוגיה והתעשייה הביטחונית. הוא ישאיר אותם להתפורר בעצמם. אחרי הכול, הוא לא בא ליהנות, רק להתנקם.

משה כחלון. טווס קצוץ כנפיים. אפשר שיקבל מנתניהו את משרד האוצר, אבל עם 4 מנדטים מסכנים חוסל כוחו כמחזיק קואליציה. הוא ירצה לחזור ולהחתים את נתניהו על "המכתב" - אותו כתב עצמאות שנתניהו, לפני שנכנס למשרד האוצר ב-2003, החתים עליו את ראש הממשלה אריאל שרון, וכחלון העתיק מילה במילה והחתים עליו את נתניהו ב-2015. ספק אם נתניהו יחתום, עוד יותר ספק אם יקיים. אלא אם כן תמורת החתימה יקבל התחייבות מקבילה שכולנו תתמוך בכל מהלך שינטרל את כתבי האישום, הסרת החסינות, העמדה לדין. זה אומר שעם כל הכבוד לכחלון, נתניהו ירשה לעצמו להתערב גם בכלכלה, בגירעון, בתקציב. לא עוד כניעה אוטומטית לאג'נדה של כחלון.

אביגדור ליברמן. אחרי הכול ולמרות הכול, הוא ונתניהו הם הזוג הכי ותיק והכי צמוד בשכונה. שני חשדנים שסומכים רק זה על זה. מה שמעלה את תמונת העתיד הבאה: ליברמן יקבל את הביטחון. הוא ירצה להיות גם משנה לראש הממשלה, אבל את זה נתניהו לא בטוח ייתן לו בשלב הראשון. בהמשך יחזור ליברמן עם ישראל ביתנו לליכוד ויקבל מעמד זהה לזה של נתניהו בקבינט הביטחוני. אם נתניהו יאולץ להיפרד מהתפקיד וגם אם לא, ליברמן יקבל בשלב כלשהו את תפקיד ממלא מקום ראש הממשלה. הוא יוביל את עצמו בראש הליכוד לבחירות הבאות ואת הזוג נתניהו יוביל היישר לבית הנשיא, בתום 7 שנים לכהונת ריבלין. ביולי 2021.

יאיר לפיד. אחרי ששלושה רמטכ"לים כבשו לו את המפלגה, קיבלו מן המוכן פריסת סניפים, מנגנון, פעילים נאמנים, תקציבים נאים ומצע מנוסח, אחרי שנישלו אותו מהפיים-טיים ומחקו לו את המיתוג "ראש ממשלה בפוטנציה", מישהו דחף לכותרות את האמירה שלפיד הוא זה שמונע את נפילת ביבי, לכן חובה עליו לוותר על הרוטציה. אז הוא מצא פתרון: הוא "ימרר" לנתניהו את החיים.

אבי ניסנקורן. ממרום מעמדו כיו"ר הסתדרות, אחרי שזרק את ה"בסט פרנד" הכנוע והמתמסר מלשכת שר האוצר, הפך לסרח עודף, הנעבעך הכלכלי שכחול לבן מחביאה. ואז, יום לפני הבחירות, גם חיסל מחליפו, ארנון בן דוד, את בייבי-הפרופגנדה שלו, "דבר ראשון", עיתון חדשות אינטרנטי שניסנקורן הקים שנה לפני ההתמודדות שלו על ראשות ההסתדרות.

רצים לספר לחבר'ה. בחצות שבין שלישי לרביעי, אחרי מדגמים התחלתיים, אץ רץ בני גנץ ונשא את נאום הניצחון המביך בהיסטוריה של לילות הבחירות. שעות אחדות אחריו, רץ גם נתניהו וסיפר על ניצחון מוחץ כמוהו לא היה בהיסטוריה של מפלגתו. בבוקר יום רביעי התייצבה התמונה - 35:35, אחר כך באו מהומות חדשות שערערו גם על זה.

האם כחול לבן תחזיק מעמד? אם כן, מתחילה פה הדרך הארוכה-ארוכה לפוליטיקה חדשה עם 2 מפלגות גדולות מתחרות, שבתוכן ייבלעו מפלגות קטנות מימין ומשמאל.

אבי, איציק, סתיו, שלי, עמיר ומירב. ברור שכולם אשמים, זה ביבי שזעק "געוואלד", גנץ ששתה מנדטים, זנדברג שהתעקשה, תקשורת שלא פירגנה, עם שלא מבין וברק שרק הזיק. בדקתם? אולי זה בכל זאת אתם ורק אתם?