פנייה ליועץ המשפטי: לפתוח חקירה נגד הצבת מצלמות בקלפיות החברה הערבית

בפנייתה ציינה חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ) שהליכוד הפרו את סעיף 122(3) לחוק הבחירות הישראלי, הנוגע לאיסור על איום בבחירות • במכתבה נאמר כי "מפלגת הליכוד ניסתה להרתיע בוחרים בחברה הערבית ממימוש זכותם הדמוקרטית, באופן שעולה עד כדי איום"

בחירות לכנסת במגזר הערבי ב־2015 / צילום: Ammar Awad, רויטרס
בחירות לכנסת במגזר הערבי ב־2015 / צילום: Ammar Awad, רויטרס

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) פנתה היום (ה') ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבצע בדיקה בעקבות על נסיבות הכנסת המצלמות לקלפיות בישובים הערביים. בפנייתה ציינה שהליכוד הפרו את סעיף 122(3) לחוק הבחירות הישראלי, הנוגע לאיסור על איום בבחירות. במכתב נאמר כי "מפלגת הליכוד ניסתה להרתיע בוחרים בחברה הערבית ממימוש זכותם הדמוקרטית, באופן שעולה עד כדי איום".

לדברי רוזין מדובר ב"מעשה חמור שעולה עד כדי הפרה של חוק הבחירות הישראלי ושל ערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית" כיוון שהכנסת המצלמות משמעה כרצון להטיל אימים על המיעוט הערבי באופן ספציפי.

רוזין כתבה: "קמפיין הבחירות הגזעני של מפלגת הליכוד נגד החברה הערבית בישראל הסתיים בניסיון דיכוי הצבעה גזעני, שיטתי וממומן. נתניהו ממשיך להסיר כל רסן שעוד נותר לו, ולא מתבייש להשתמש בטכניקות איום של מאפיה, וכל זאת במטרה לגרוף עוד כמה מנדטים למפלגתו ולגוש הימין".

השבוע פרסמו שני בעלי משרד יחסי ציבור ענבר-קייזלר סטטוס המספר על מה שעשו וכיצד פעלו על מנת ״לשמור על טוהר הבחירות״ בקלפיות ביישובים ערביים.

״אחרי תקופת הכנה ארוכה, מערך לוגיסטי מדהים ושותפות עמוקה וצמודה עם טובי האנשים בליכוד, הרמנו מבצע שהיתה לו תרומה מכרעת לאחד ההישגים החשובים ביותר של מחנה הימין: 'טוהר המידות' במגזר הערבי. ובזכות זה שהוצבו משקיפים מטעמנו בכל קלפי, אחוז ההצבעה ירד מ50%, הנמוך ביותר שנראה בשנים האחרונות!״ הם כתבו.

לבקשתה של ח״כ רוזין הצטרפה היום ח"כ עאידה תומא-סולימאן (חד"ש) . בפנייתה כתבה "נעשה ניסיון לדיכוי מימוש זכות ההצבעה של האזרחים הערבים ושיבוש תהליך וטוהר הבחירות. המהלך נועד ליצור פרובקציות עם פוטנציאל לתגובות אלימות וזועמות, דבר שחיבל והשפיע על מימוש הזכות הדימוקרטית".

תומא-סולימאן הוסיפה כי המהלך בגיבוי ואישור רה"מ הכתים ציבור שלם שמהווה חמישית מאזרחי המדינה כזייפנים ועוברים על חוק - דבר כשלעצמו מהווה הסתה ברורה נגד האזרחים הערבים.