הערכות: טל רוסו יפרוש מן הכנסת עוד לפני השבעתו; יחימוביץ' מציעה: איחוד העבודה-מרצ

רוסו השתלב ברשימת המפלגה באמצעות שריון אישי של יו״ר המפלגה, אך עם התוצאה הנמוכה בקלפיות, 6 מנדטים בלבד הוא שוקל עכשיו להתפטר, יותר משבועיים לפני שהכנסת תושבע • אם יתפטר מן הרשימה, תיכנס ח״כ מרב מיכאלי במקומו

אבי גבאי צירף את טל רוסו למקום ה 2 במפלגת העבודה / צילום: טל שניידר
אבי גבאי צירף את טל רוסו למקום ה 2 במפלגת העבודה / צילום: טל שניידר

טל רוסו, מספר 2 במפלגת העבודה נמנע מלהשיב לפניות כלי התקשורת וגם בצמרת המפלגה שותקים, וזאת 40 שעות אחרי התוצאות האומללות של מערכת הבחירות. אך רוסו, עומד להודיע ככל הנראה על פרישתו מן החיים הפוליטיים, כך פורסם בערוץ 12. רוסו השתלב ברשימת המפלגה באמצעות שריון אישי של יו״ר המפלגה, אך עם התוצאה הנמוכה בקלפיות, 6 מנדטים בלבד הוא שוקל עכשיו להתפטר, יותר משבועיים לפני שהכנסת תושבע. אם יתפטר מן הרשימה, תיכנס ח״כ מרב מיכאלי במקומו.

רוסו, אמנם לא אמור להיות אחראי אישית על הכשלון של המפלגה כולה ועל יו"ר המפלגה אבי גבאי,אשר יש מי שקוראים לו לפרוש לאלתר, אך הוא ממהר לייחס לעצמו חלק מהתוצאה, שכן הבאתו לצמרת המפלגה היתה אמורה להיות מגנט קולות - דבר שלא צלח.

יותר מוקדם היום פרסמה שלי יחימוביץ׳ ססטוס ארוך ובו קראה להמתין עם קריאות לקבלת החלטות "אין דרך ליפות את המציאות. תוצאות הבחירות הן מפלה קשה וצורבת למפלגת העבודה, ומשבר קשה לשמאל הציוני כולו. אנחנו נצטרך לחשוב יחד, ולא בכלים הרגילים, איך ממשיכים הלאה מכאן". יחימוביץ׳ הציעה לשקול מיזוג עם מפלגת מרצ. לדבריה: "אבל אני כן יודעת שאופציית המיזוג הגדול וההיטמעות בתוך גוש גדול, כמו המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, היא אופציה, שאף שאין לי חיבה אליה, היא משהו שצריך להיבחן כחלק מחשבון הנפש הפוליטי. האופציה הזאת דורשת מאתנו בחינה אמיצה ולא פשוטה בכלל של מיזוג עם מר"צ. מי כמונו יודע שיש הרבה הבדלי ניואנסים. שבעיני עצמנו אנחנו קבוצות מבודלות ומסומנות באלף סימנים. אבל בואו נודה. גם הדמיון רב. אנחנו שמאל ציוני. פטריוטי. סוציאל דמוקרטי. ליברלי. חופשי".