תאגיד האנרגיה שברון ירכוש את אנדרקו פטרוליום ב-33 מיליארד דולר

הרכישה, שתלויה באישור בעלי המניות והרגולטורים, תתבצע לפי מחיר של 65 דולר למניית חברת הנפט האמריקאית אנדרקו • מניית אנדרקו מזנקת במעל ל-30% במסחר המקדים

בית זיקוק של תאגיד האנרגיה שברון / צילום: Jonathan Bachman, רויטרס
בית זיקוק של תאגיד האנרגיה שברון / צילום: Jonathan Bachman, רויטרס

תאגיד האנרגיה שברון הודיע כי הוא צפוי לרכוש את חברת הנפט אנדרקו פטרוליום בעסקת מזומן ומניות בשווי 33 מיליארד דולר. מניית אנדרקו  מזנקת במעל ל-30% במסחר המקדים בארה"ב. 

העסקה צפויה להתבצע לפי מחיר של 65 דולר למניית אנדרקו. מחיר המניה בסגירת המסחר אתמול עמד על 46.8 דולר. בעלי המניות בחברת הנפט האמריקאית יקבלו בתמורה לכל מניה 16.25 דולר במזומן ו-0.3869% ממניות שברון. 

העסקה, שתלויה באישור בעלי המניות והרגולטורים, צפויה להיסגר במחצית השנייה של 2019. אם העסקה תאושר, בשברון ציינו כי הם מתכוונים להגדיל את תוכניות רכישת המניות העצמית (buyback) מ-4 מיליארד דולר ל-5 מיליארד דולר. 

"העסקה הזו הופכת חברה מעולה לטובה יותר", אמר ל"CNBC" יו"ר ומנכ"ל שברון מייקל ווירט. "עם ההתחזקות הכלכלית של שברון בשנים האחרונות, אנחנו תמיד מחפשים דרכים כדי להפוך את הפורטפוליו שלנו לחזק אפילו יותר". ווירט ציין שבחברה מעריכים כי הסינרגיות ממיזוג שתי החברות יביאו לחיסכון של מעל למיליארד דולר.