דיווח: קרן המטבע והבנק העולמי השיקו מטבע קריפטו לימודי

מטרת הפרויקט שעליו הכריזו שני הארגונים הבינלאומיים, היא להבין טוב יותר את הטכנולוגיה המתפתחת של הבלוקצ'יין • על פי הדיווח באתר "פייננשל טיימס", המטבע שהונפק חסר ערך כספי, בניגוד למטבעות קריפטו כמו ביטקוין

קריפטו / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
קריפטו / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) והבנק העולמי השיקו בלוקצ'יין פרטי ומטבע קריפטוגרפי "לימודי" במטרה להבין טוב יותר את הטכנולוגיה המתפתחת - כך דיווח ביום שישי האחרון אתר "פייננשל טיימס" הבריטי.

שני הארגונים הבינלאומיים, שהמטות שלהם נמצאים בוושינגטון די.סי, הדגישו בהודעתם כי המטבע החדש, שנקרא "Learning Coin", לא יהיה נגיש למשתמשים מחוץ לבנק העולמי ולקרן המטבע, וכי אין לו ערך כספי כלשהו, בניגוד למטבעות קריפטו כמו ביטקוין.

עם זאת, לדברי שני הארגונים, הפיתוח של המטבע סייע לצוות המשותף שלהם להכיר טוב יותר את מערכות הבלוקצ'יין, העומדות בבסיסם של מטבעות הקריפטו, וכן תרחישי שימוש אפשריים במערכות כאלה, כמו חוזים חכמים ושקיפות משופרת, ומנגד אתגרים כמו הקלה על הלבנת הון.

נזכיר כי בלוקצ'יין הוא מסד נתונים דיגיטלי, שבו כל התנועות נכתבות באופן כרונולוגי, פומבי ומבוזר. מסד הנתונים בנוי משרשרת של בלוקים, הכוללים רשומות של העברות מטבע (טרנזקציות). היישום המוכר הראשון בהיסטוריה של בלוקצ'יין הוא הביטקוין, שהושק בינואר 2009. ואולם, בניגוד לבלוקצ'יין הציבורי של הביטקוין, מערכות בלוקצ'יין פרטיות אינן מבוזרות ופתוחות לציבור הרחב, אלא מנוהלות ומפוקחות על ידי הארגונים הציבוריים או העסקיים שאחראים עליהן.

בהודעת קרן המטבע נמסר: "הפיתוח של נכסי קריפטו וטכנולוגיית מסדי הנתונים המבוזרים מתפתח במהירות, וכך גם כמות המידע הסובבת אותם. זה מאלץ בנקים מרכזיים, רגולטורים ומוסדות פיננסיים להבחין בפער הידע הגדל והולך בין המחוקקים, קובעי המדיניות, הכלכלנים והטכנולוגיה. פרויקט זה מתחיל לגשר על הפער הזה וליצור בסיס ידע חזק של הטכנולוגיה בקרב קרן המטבע וצוות הבנק העולמי".

הקרן הוסיפה כי אפליקציית Learning Coin תשמש "רכזת ידע", שתסייע לארח את התכנים של הקרן, כמו בלוגים, מחקרים, קטעי וידאו ומצגות. לדבריה, השגת אבני דרך חינוכיות מסוימות תאפשר לבנק העולמי ולצוות קרן המטבע הבינלאומית "להרוויח" מטבעות לימודיים. המטבעות לא יהיו בעלי ערך אמיתי, אבל היזמים בודקים איך הצוות יוכל לפדות את המטבעות בעבור תגמול כלשהו.

על פי הצהרת הקרן, תהליך זה יאפשר לקרן ולבנק להבין טוב יותר כיצד נכסי קריפטו עשויים לשמש בחיים האמיתיים. לדבריה, מטרת הפרויקט היא לקדם ידע, לא עמדה. "תוכנת Learning Coin היא אב-טיפוס, שמטרתו להראות את הטוב, את הרע ואת המכוער של הטכנולוגיה, ללא הייפ או ביקורת בלתי מבוססת".

בפברואר האחרון, כפי שפורסם ב"גלובס", דווח כי הבנק האמריקאי ג'יי.פי.מורגן צ'ייס נערך לקראת הנפקת המטבע הדיגיטלי שלו, JPM Coin, שיהיה צמוד למדד הדולר אינדקס (DXY) וישמש להעברת תשלומים בינלאומיים.