3D סיגנלס גייסה 12 מיליון דולר כדי לזהות תקלות במפעלים דרך סאונד

הסטארט-אפ הישראלי פיתח טכנולוגיה שלומדת את הצלילים של מכונות כדי לזהות מתי הן לא עובדות כראוי • המנכ"ל אריאל רוזנפלד, שניהל את חטיבת הדיסק-און-קי בחברת M-Systems: "יש כאן פוטנציאל אינסופי, כמו בדיסק-און-קי"

מימין לשמאל דודו קורן, עופר אפיאס, עמית אשכנזי, אריאל רוזנפלד / צילום: 3DSignals
מימין לשמאל דודו קורן, עופר אפיאס, עמית אשכנזי, אריאל רוזנפלד / צילום: 3DSignals

חברת הסטארט-אפ 3D סיגנלס (3D Signals), שמפתחת מערכת לניטור ותחזוק של מכונות תעשיות בהתבסס על ניתוח מידע אקוסטי, הודיע על השלמת סבב גיוס בגובה של 12 מיליון דולר. בסך הכל גייסה החברה עד כה 17 מיליון דולר במניות ובחובה להמרה.

את הסבב הנוכחי הובילה קרן ההון סיכון SOMV של פנחס בוכריס, לשעבר מנכ"ל משרד הביטחון ומפקד 8200. בסבב השתתפו גם קרן גרוב ונצ'רס הישראלית, שהובילה את הסבב הקודם של החברה, המשקיע הפיליפיני אנריקה מ. אבואיטיז ג'וניור, ו-DiveDigital הגרמנית.

3D סיגנלס נוסדה ב-2015 על ידי אמנון שנפלד, עופר אפיאס, עמית אשכנזי ויאיר לביא, וגייסה הון ראשוני של 3.5 מיליון דולר מקרן ההשקעות גרוב בראשות דב מורן, חברת דור הנדסה, המשקיע הפרטי שלמה איליה וקבוצות משקיעים מסין, אוסטרליה ואירופה. מי שמשמש כמנכ"ל החברה הוא אריאל רוזנפלד, שהצטרף לצוות החברה ביוני 2018. קודם לכן ניהל רוזנפלד קרן גידור ושימש כיועץ לחברות אלקטרוניקה. לדברי רוזנפלד, כספי הגיוס ישמשו את החברה להמשך פיתוח היכולות הטכנולוגיות שלה, ולהגדלת צוות החברה, שפועל מכפר סבא - מ-15 עובדים לכ-30-50 עובדים.

הפתרונות של 3D סיגנלס מבוססים על איסוף, ניטור וניתוח מידע אקוסטי, ומאפשרים למנהלי מפעלים "להקשיב" למכונות שלהם. החברה אוספת את המידע באמצעות חיישן אקוסטי שמאפשר ניטור תמידי של מכונה ללא צורך במגע בה. ב-3D סיגנלס מציינים כי התקנת החיישן היא פשוטה ואורכת עד שעה, ללא קשר לסוג המכונה.

המידע שנאסף מנותח על ידי אלגוריתמים של בינה מלאכותית ולמידת מכונה הלומדים כיצד כל מכונה נשמעת כאשר היא פועלת באופן תקין, ומה המשמעות של שינוי בצלילים האלו. כך החברה מסוגלת לזהות תקלות ואי סדרים במכונות התעשייתיות, וכן מפיקה תובנות וממליצה על פעולות שנועדו להביא לשיפור יעילות הייצור של המכונות. המוצר של החברה מוטמע בכמה אתרים תעשייתיים בישראל ובאירופה, ביניהם באתרי היצרן הגרמני SAMSON AG , שהשקיעו בחברה בהלוואה המירה ב-2017.

"החברה מזכירה לנו את הדיסק-און-קי"

רוזנפלד, שכאמור הצטרף לחברה לפני כפחות משנה, עבד קודם לכן בחברת M-Systems הישראלית וניהל את חטיבת הדיסק-און-קי שלה, אותה מכרה לסנדיסק ב-2006 תמורת 1.6 מיליארד דולר. ב- M-Systems הוא עבד תחת ניהולו של מורן, אחד מבעלי המניות של 3D סיגנלס, שיזם את הבאתו של רוזנפלד לחברה. רוזנפלד החליף בתפקיד המנכ"ל את שנפלד, אחד ממייסדיה החברה, שכיום אינו מחזיק בתפקיד פעיל בה.

"במובנים מסויימים 3D סיגנלס מזכירה לנו מאוד את הדיסק-און-קי בימיו הראשונים, כי בשני המקרים מדובר בטכנולוגיות מאוד פשוטות ברמת הקונספט. הדבר השני הוא פוטנציאל אין סופי - כמו שהדיסק-און-קי יכול היה להגיע לכל בן אדם, כאן יש פתרון שיכול להגיע לכל מכונה", אומר רוזנפלד ל"גלובס". "החלפתי את המנכ"ל הקיים כדי לעבור מהשלב הראשוני בו פותחה הטכנולוגיה העיקרית ואבני הבניין של החברה, למצב בו הן מתורגמות להצלחה עסקית".

"האתגר שלנו הוא להכניס טכנולוגיה חדשה למקומות בהם אין טכנולוגיה. מקומות שרגילים בהם לעבוד בשיטות מיושנות של לפני עשרות שנים. כדי שנצליח, חשוב שהפתרון שלנו יהיה קל ונוח למשתמש. לכן אנחנו רוצים להרחיב את רוחב הפס שלנו מבחינת היכולת הטכנולוגית שלנו, כדי שנוכל לתמוך בחיבור של מפעלים רבים", מוסיף רוזנפלד.

ת"ז: 3D סיגנלס

שנת הקמה: 2015

מייסדים: אמנון שנפלד, עופר אפיאס, עמית אשכנזי ויאיר לביא

עובדים: 15

משרדים: כפר סבא

גיוסי הון: 17 מיליון דולר במניות ובחוב להמרה

משקיעות בולטות: הקרנות SMOV וגרוב ונצ'רס, DiveDigital ו-SAMSON AG הגרמניות דור הנדסה ושורה של משקיעים פרטיים מישראל ומהעולם.