תנועת הרכבות לירושלים חודשה אחרי למעלה מעשר שעות

בשלב הראשון, הרכבת תעבור אחת לשעה לכל כיוון • היום החלה בעבודתה ועדת הבדיקה שמינה יו"ר ההסתדרות לבדיקת האירועים שגרמו להפסקת פעילות הרכבות בשישי בבוקר • כזכור, יו"ר הוועד גילה אדרעי הודיעה כי תגיש תביעת דיבה נגד הנהלת הרכבת בגין "ההכפשות והשקרים" נגדה ונגד הוועד

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד \ צילום: תמר מצפי
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד \ צילום: תמר מצפי

תנועת הרכבות לירושלים חודשה אחרי למעלה מעשר שעות. בשלב הראשון, תעבור רכבת אחת לשעה במקום שתיים לשעה לכל כיוון.

כאמור, יו"ר ההסתדרותארנון בר-דוד, כינס הבוקר (ב') דיון חירום של צמרת ההסתדרות בתל-אביב כדי לדון באירועים האחרונים ברכבת ישראל ועל רקע קריאתו של שר התחבורה ישראל כ"ץ לקדם יוזמת בוררות חובה במסגרת קווי היסוד של הממשלה הבאה.

היום החלה בעבודתה ועדת הבדיקה שמינה בר-דוד לבדיקת האירועים שגרמו להפסקת פעילות הרכבות בשישי בבוקר בהוראת הנהלת הרכבת, בנימוק של חשש לביטחון הנוסעים. הוועדה היא בראשות השופט בדימוס אמנון סטרשנוב וחברים בה גם היועץ המשפטי של ההסתדרות עו"ד יחיאל שמיר ויו"ר ארגון עובדי עיריית תל-אביב רמי בנגל. יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי ישמש כמשקיף וילווה מקצועית את הוועדה. מקורבים לבר-דוד אמרו ל"גלובס" כי "הדיון נועד לעסוק בטובת העובד הישראלי ושיקום יחסי העבודה במשק".

אתמול (א') הכריזו בכירים ההסתדרות כי יבצעו חקירה לעומק של אירוע השבתת הרכבות ביום שישי ולא פסלו את האפשרות כי ייתכן שהיה מדובר במהלך מכוון מצד ההנהלה בניסיון להבאיש את ריחו של ועד העובדים. יו"ר הוועד גילה אדרעי הודיעה כי תגיש תביעת דיבה נגד הנהלת הרכבת. בהנהלה טענו כי היעדרותם של עובדים חיוניים האחראיים על בקרת מערך הרכבות חייבה אותם להורות על הפסקת פעילות הרכבות עד למציאת עובדים מחליפים.